Pack-Market Portál



Logisztikai Évkönyv 2013

  • PDF
  • Nyomtatás
  • E-mail

2012. december 12-én, a Magyar Tudományos Akadémia székházában került bemutatásra a Magyar Logisztikai Egyesület kiadványa, a Magyar Logisztikai Évkönyv 2013.

Elnöki köszöntőjével Dr. Doór Zoltán nyitotta meg a bemutatót, és röviden összefoglalta, értékelte az elmúlt évet. Majd Dr. Ruppert László, a Logisztikai Évkönyv szerkesztőbizottságának tagja számolt be arról, hogy milyen szempontok alapján választotta ki a szerkesztőbizottság a nagyszámú publikációból az Évkönyvben megjelenőket. Elmondta, hogy hogyan követik a cikkek a vállalati működés változásait, alkalmazkodását a változó gazdasági feltételekhez.

A kiadvány átfogó képet nyújt a logisztika jelenéről és jövőjéről a szakterület iránt érdeklődők számára. Az eddigi törekvések folytatásaként a tanulmányok az elméleti modellektől kezdve a legjobb vállalati gyakorlatok elemzéséig a logisztika szerteágazó feladatainak széles körét igyekszik felölelni.

A tanulmányok közül hármat előadás formájában is meghallgathatott a közönség.

Elsőként Krázli Zoltán, a GS1 Magyarország vezető szakértője mutatta be az „Információk az árumozgás előtt, alatt és után – komplex információkezelés a gyártótól a vevőig” című tanulmányát, - melynek prezentációját regisztrált olvasóink letölthetik Tudásbázis rovatunkból, ingyenesen.

Ezt követően a Waberer’s Logisztika Kft. logisztikai tanácsadója, Lukovich Gábor tartott előadást „Raktári folyamatok optimalizálása szimulációs környezet alkalmazásával” címmel.

Végül, de nem utolsó sorban a Széchenyi István Egyetem tanársegédje, Takács Gábor ismertette szerzőtársaival közösen elkészített munkájukat, melynek címe a „Csomagolt termékek szállításának és nyomon követésének gazdasági haszon elemzése a térinformatika támogatásával”.

 


Tetra Brik® Aseptic Edge - a Tetra Pak újragondolta a világ legnépszerűbb italos kartonját

  • PDF
  • Nyomtatás
  • E-mail

Új megjelenés, megnövelt funkcionalitás, alacsonyabb költség és jobb környezetvédelmi profil jellemzi a megújult csomagolást.

A Tetra Pak újragondolta a világ legnépszerűbb italos kartonját a Tetra Brik® Aseptic Edge 1000 Edge globális elindításával. A feltűnő dizájn és a legfrissebb technológiák kombinációja javít a világszerte legtöbbet alkalmazott italos kartonon – szállítás a fogyasztó kényelmére, csökkentett költség és erős környezetvédelmi kialakítás, ami a hosszan eltartható italok gyártóinak szükséges, hogy növekedjenek a mai erős piaci versenyben.

A Tetra Brik Aseptic 1000 Edge a LightCap 30 csavaros kupakkal egy megkülönbözető lejtős tetőkialakítást ad a Tetra Brik® Aseptic karton csomagolás ismerős formájának, egyben a gyártóknak egy új lehetőséget, hogy észrevetessék terméküket a boltok zsúfolt polcain. Az új csomagolás árelőnyt, robosztus rakatolási képességet és szignifikáns környezetvédelmi előnyt ad. Már elérhető a Forest Stewardship Council™ (FSC™) tanúsítványával és 2012 során bevezetésre kerül a „zöld” polietilén záróelem is. Az új csomagolás a nagy volumenben gyártók cégeknek versenyképes árat ajánl a hosszú szavatossági idejű italokhoz, mint a tejek, szója-italok, gyümölcslevek, üdítőitalok, és borok, továbbá a hűtés nélküli szállítás és terítés lehetőségét, tartósítószerek alkalmazása nélkül.

“A Tetra Brik Aseptic Edge segít növelni versenyképességünket a hosszú szavatossági idejű italok piacán,” mondta Günter Berz-List, a Schwälbchen Molkerei elnöke. “A robosztus és hatékony csomagolás helyet takarít meg a raktárban és csökkenti a fuvarok számát. Jól néz ki a raklapon és a lejtős tető, a nagy csavaros záróelemmel az eddigieknél könnyebben teszi kitölthetővé az italt, – mi olyan visszajelzéseket kaptunk a fogyasztóktól, fiataloktól és idősektől egyaránt, hogy ezzel a csomagolással valami jót hoztunk ki.”

Az okos választás – a márkának és a fogyasztók kényelmének:
A lejtős tetőnek és a széles, 30 mm-es nyílásnak köszönhetően a Tetra Brik Aseptic 1000 Edge egy teljesen új, megkülönböztető formát hoz a hosszú szavatossági idejű italok polcára, amely a fogyasztók szemébe ötlik. A lejtős tető nagyobb és jobban látható a nézelődő vásárlók számára, ideális hellyé téve ezt a márkajelzés és szlogen számára. Ez a dizájn népszerű a német piacon, ahol először bevezetésre került. A Német Csomagolási Múzeum azonnal az év csomagolásának nevezte, egy „megkülönböztető, prémium dizájnnak, amely két részre osztja az olcsó tejek polcát.” A csomagolást számos különféle kialakítással mutatták be, hogy minden korcsoportú fogyasztó igényeivel találkozzon. A lejtős tető könnyebbé teszi az elérést és megragadást, a merev kupak pedig kevesebb erőt igényel a nyitáshoz, illetve szélessége könnyebbé teszi az ital kitöltését. A karton csomagolás a német kiskereskedelmi magazin, a Lebensmittel Praxis két díját is elnyerte, a fogyasztók szavazatai alapján: az Év Terméke 2011, és a kereskedők voksai után a HIT 2011, elismerést.

Az okos választás – a költségcsökkentésnek
A Tetra Brik Aseptic 1000 Edge fő jellegzetessége, hogy maximalizálja a kitöltőnyílás méretét, miközben minimalizálja az alapanyag felhasználást. Ezt úgy éri el, hogy a lehető leglaposabb nyakat formáznak a csomagolóanyag belső oldalán – valami hasonlót mint ami korábban a tejeknél használt direkt-fröccsöntési-koncepció (DIMC) volt. Ez az első ipari szintű kombinációja a DIMC és a PLH (prelaminated hole) technológiának. A lejtős tető és a LightCap 30 záróelem pozicionálása teszi lehetővé a robosztus szállítási kialakítást és a helytakarékos rakatolást. Ez 4 %-os növekedést jelent, a Tetra Brik® Aseptic SlimCap csomagolással szemben, mert ebből 750 csomag fér el egy raklapon.

Az okos választás – a környezet védelmének:
A Tetra Brik Aseptic 1000 Edge ugyanúgy csökkenti a környezeti hatást, mint a költségeket. Az előnyök az igényelt raklapok számától egészen a szállítás által generált CO2 kibocsátás csökkenéséig terjednek. Az ajánlott magas tálca, mint másodlagos csomagolás esetén az anyagfelhasználás 36 %-kal kevesebb, mint a hagyományos Tetra Brik Aseptic 1000 Square dobozok esetén. A csomagolás nagyon hatékony a nem megújuló műanyagok használata terén is, valamint elérhető FSC tanúsítvánnyal rendelkező anyagból. 2012-től pedig a vevők választhatják a megújuló anyagból készült záróelem opcióját is, mely cukornádból előállított HDPE lesz, tovább növelve a megújuló anyagok arányát a csomagolásban.

A Tetra Brik Aseptic 1000 Edge 2012 tavaszától lesz elérhető globálisan, míg a portfólió kiterjesztése a népszerű adagnagyságokkal, méretekkel legkésőbb a következő évben, így az 500 ml-es változat is, 2013-tól áll majd rendelkezésre.

Az FSC-ről (Forest Stewardship Council)
Az FSC egy független nonprofit szervezet, melyet arra alapítottak, hogy világszerte népszerűsítse a fenntartható erdőgazdálkodást. Ez standardokat állít fel, védjegyet biztosít és akreditációs szolgáltatással áll a fenntartható erdőgazdálkodás iránt érdeklődő cégek és szervezetek számára. A termék, amely magán viseli az FSC címkéjét, azaz a független szervezet által tanúsított, biztosítja a fogyasztót, hogy alapanyaga olyan erdőből származik, melyet a jelen és jövő generációk társadalmi, gazdasági és ökológiai igényei szerint művelnek. További információ a szervezet honlapján, a www.fsc.org címen érhető el.

  

Transport a Logistika / MSV 2011 - Brno

  • PDF
  • Nyomtatás
  • E-mail

Az október 3. és 7. között megrendezett gépipari és szállítmányozási, logisztikai seregszemle megtöltötte a brnoi vásárváros valamennyi pavilonját, az érdekelt vállalatok optimista várakozásait tükrözve.

A modern technológia élőben
Az idei évben attraktív látványosság volt a Fuchs Oil Packaging Live projektje – egy modellezett csomagoló vonal, amely egy kenőolaj csomagolási folyamatot mutatott be az A1-es pavilonban. A látogatók megfigyelhették a modern technológiák összekapcsolódását, melyek gyorsabá teszik a termékek csomagolását, szállítását, növelik annak hozzáadott értékét és ugyanakkor működési költségeket takarítanak meg.
A projekt résztvevői voltak, többek között, a Masek cég, amelynek vertikális csomagológépe végezte az olaj becsomagolását apró műanyag zacskókba, az Albertina Trading, amely ellenőrző mérleget és fémdetektort, az Ondrasek Ink-Jet System, amely a Markem-Imaje jelöléstechnikáját állította csatasorba, vagy épp a termékazonosítási szegmensben tevékenykedő Gaben, RFID címkéivel. Összesen a Fuchs Oil Packaging Live projektje 16, a cseh piacon jól ismert céget fogott össze, hogy a vásár látogatói megismerjék a legfrissebb csomagolási, címkézési, automatizálási és logisztikai technológiákat és trendeket.

Kísérőrendezvények
Az idei vásár újdonsága volt a kísérőrendezvények sorában a logisztikai és szállítmányozási információs portál, az EuLog.cz által szervezett Logisztikai Fórum. Három napon keresztül vitatták meg a szakemberek a logisztika aktuális kérdéseit, mint az ipar helyzete 2011-ben, vegyszer-logisztika a kelet-európai térségben, az anyagmozgatási technológiák újdonságai, gazdaságos csomagolások.

"E-MOBILITY - fejlesztések és trendek 2011 - 2015" címmel került megrendezésre az a konferencia, amely az elektromos energia használatának perspektíváit elemezte a szállítmányozás területén. - Így aztán az elektromos autó sem maradhatott ki az idei vásárból. A Brno-i Műszaki Egyetem állította ki a "VUT SUPER EL II" elektromos autót, amely a Skoda Superb II alapjaira épült, meghajtásáról pedig egy vízhűtéses, 100 kW teljesítményű aszinkron Siemens elekromotor gondoskodik. Az autó átalakítását az egyetem diákjai és doktoranduszai végezték és mint elmondták, jelenleg egy olyan gyorstöltőn dolgoznak, amely alkalmas az akkumulátorok feltöltésére 30 perc alatt.

MSV Gold Medal
A 25 nevezésből 8 kiállító kapta meg az MSV nemzetközi gépipari vásár díjait. Négy aranyérem és négy elismerő oklevél került átadásra a leginkább innovatív kiállítóknak következő kategóriákban: energiahatékony kereskedelmi termék, kereskedelmi termék újdonság és együttműködés a vállalat és a cseh kutatóintézetek között.

Visszatértek a külföldi kiállítók
Közép-Európa ipara fejlődik és ezt a nyugat-európai, valamint a világ más tájain tevékenykedő cégek is látják. „Nagyon örülünk, hogy ismét élénk kiállítói érdeklődést tapasztaltunk Németországból, Szlovákiából és Olaszországból,”- emelte ki Rousek úr. „Szorosan együttműködünk az osztrák, a német, a szlovák, a svájci és a török exportügynökségekkel, így számos kiállítót köszönthettünk ezekből az országokból is.”

Lengyelország az MSV partnerországa
Immár 4. éve hirdeti meg az MSV a partnerország státuszt. Eddig Németország, Szlovákia és Ausztria volt a gépipari szakvásár partnerországa. Idén pedig Csehország 3. legnagyobb kereskedelmi partnere, a közép-európai gazdasági fejlődés motorja, egyben az Európai Unió soros elnöke, Lengyelország volt a partnerország. A lengyel cégek prezentációi mellett számos közös program, konferencia kísérte az MSV-t, köztük a Lengyel – Cseh Gazdasági Fórum is.

Magyar kiállítók Brnoban
Magyarországot idén is két kiállító képviselte, az ISD Dunaferr Zrt. és az Ampco Metal Kft. Mindkét cég visszatérő kiállító, az ISD Dunaferr már több mint 10 éve rendszeresen részt vesz a brnoi gépipari kiállításon. „Számunkra ez a régió legfontosabb kiállítása. Nemcsak a cseh, hanem a szlovák, az osztrák és a lengyel partnereinkkel is tudunk itt találkozni,”- indokolta a cég részvételét Várkonyi Zsolt az ISD Dunaferr kommunikációs igazgatója.

Pillantson bele a kiállításba, kapcsolódó galériánk megtekintéséhez kattintson ide >>

... vagy nézze meg rövid videónkat a Pack-Market TV-n >>

 

 


OMÉK 2011

  • PDF
  • Nyomtatás
  • E-mail

A 75. alkalommal megrendezett Országos Mezőgazdasági és Élelmiszeripari Kiállítás kormányzati szintű fontosságát is jelzi, hogy a rendezvényt annak fővédnöke és védnöke, azaz Orbán Viktor miniszterelnök és dr. Fazekas Sándor vidékfejlesztési miniszter nyitotta meg.

  A megnyitó ünnepélyes keretei között került sor az OMÉK díjak átadására is. Az ágazat szereplőinek kiemelkedő teljesítményét ismerték el ily módon, 12 kategóriában hirdetve meg ezt, köztük olyan új, kulcsfontosságú területekre vonatkozóan, mint: agrárinnovációs díj, vidékfejlesztési díj, biogazdálkodási díj.
   „A magyar föld legjava”, vagyis biztonságos, kiemelkedő minőségű magyar élelmiszer. A szervező Agrármarketing Centrum (AMC), a kiállítás hosszú kihagyás utáni ismételt megrendezésével tudatosítani szeretné a látogatókban, hogy a bemutatott hazai alapanyagok és a feldolgozott termékek ellenőrzött forrásból és -folyamatokon keresztül jutnak el a termelőtől a fogyasztóig.
  A városi közönség az OMÉK kiállítóinak segítségével bepillanthatott a gazdaélet mindennapjaiba. Interaktív programok segítségével és a kiállítók bemutatóin keresztül győződhettek meg arról, hogy nem csak a hazai munkahelyek védelme miatt jó ha magyar termékeket vásárolnak.
   Állatbemutatót és –bírálatot rendeztek a „B” és „D” pavilonokban, összesen 17 faj több mint 800 egyede jelent meg a két pavilonban és a Kincsem Park kijelölt területén, ahol lovas programok, köztük két galopp futam is megrendezésre került. A „G” pavilonban pedig, Magyarországon első alkalommal, borkóstoló zónát alakítottak ki, ahol az illeszkedő sajtok és készítőik is megjelentek. Épületek épültek az épületben, két csárda és tucatnyi kisebb házikó, ahol jóféle pálinkát és egyéb hungarikumokat, például szürkemarhából készült termékeket ízlelhettek meg az érdeklődők.
  A fesztiválhangulatot fokozta, hogy a pavilonokat összekötő passzázs alatt több tucat kistermelő állt a nagyérdemű rendelkezésére házias ízekkel, hagyományos élelmiszerekkel, hogy a látogatók az esti programok, szórakozás alatt, - melyekről Zséda, Tolvai Renáta, Takács Nikolas, az Irigy Hónaljmirigy, az Old Boys és még számos hazai előadó gondoskodott -, se éhezzenek, szomjazzanak.

Pillantson bele a vásárba, kapcsolódó képgalériánkat itt találja >>

… vagy nézze meg rövid videónkat a Pack-Market TV-n >>

  

RoboCoaster 4D

  • PDF
  • Nyomtatás
  • E-mail

2011. május 17. –20. között került sor a MACH-TECH kiállításon, a (magyar fülnek kissé viccesen hangzó) Kuka Robotics Hungária Kft. standján a RoboCoaster 4D szimulátor hazai ősbemutatójára. Egy sajtótájékoztatót követően az újságírók, majd az érdeklődő nagyközönség is a szó szoros értelmében saját bőrén érezhette a sípályák, vagy épp a sivatag szelét.

RoboCoaster 4DA Kuka RoboCoaster a világ egyetlen utasszállító robotjaként évek óta sikeresen működik a szórakoztatóiparban, több európai és tengerentúli helyszínen is megtalálható. Ennek továbbfejlesztéseként alkották meg a cég szakemberei, - és ez egyben a magyar mérnökök tudását is dicséri, mert a vezérlő programok nagy része a KUKA Robotics Hungária Kft. taksonyi, illetve füzesgyarmati üzemeiben készült -, a 4D szimulátort, melynek során egy lezárható kétüléses kabint, egy a tér szinte valamennyi irányába mozgatható 6-tengelyes robotkarhoz rögzítettek. A kabin belső terében egy 20”-os LCD síkképernyős monitoron keresztül a benne ülők Forma-1-es futamtól kezdve a motorversenyen és a raftingon át akár a síelést is élvezhetik ezek hanghatásaival együtt. Az élményt ventilátor-rendszerrel generált valódi széleffektusok teszik még eredetibbé.

Amint azt Edmund Bahr, a cég ügyvezetője elmondta, a berendezés alaptípusa egy bolondos ötletből indult, hiszen a több mint 100 éves múltra visszatekintő, egykor hegesztőgépek gyártásával induló cég az ipari robotok fejlesztésének és gyártásának európai piacvezetője és világ-szinten is harmadik helyen áll. Az igazgató úr elmondta, termelésük java része augsburgi, illetve magyarországi telephelyeiken történik, de ezen kívül még további 23 helyszínen szolgálják ki és képzik a felhasználókat. A magyar kreativitás és a német precizitás kedvező összecsengésének eredményeképp az idén elnyerték a Technology Transfer Award díjat. A Német Légiközlekedési és Űrhajózási Központtal közösen fejlesztett energia-hatékony és rugalmasan telepíthető könnyűszerkezetes robotjaik végzik, többek között a Mercedes gépkocsik hátsó futóműveinek összeszerelését a Daimler meltingeni gyárában. Arra a kérdésre pedig, hol alkalmazhatóak robotjaik, az igazgató úr megfordította a kérdést, hol nem?, hiszen moduláris felépítésüknek és a felhasználó céljaihoz igazított „tailor made” vezérlésüknek köszönhetően a hegesztéstől, anyagmozgatástól a gyógyászaton át az élelmiszeriparig, illetve a csomagolástechnikáig számos alkalmazásban működnek sikerrel berendezéseik.

Tekintse meg kapcsolódó képgalériánkat ide kattintva >>

Illetve a RoboCoaster 4D berendezést működés közben a Pack-Market TV-n, kattintson ide >>

 

10. oldal / 11

Hirdetés
Főoldal

Eseménynaptár

február 2018
H K SZ CS P SZ V
29 30 31 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 1 2 3 4

Aktuális események

Nincs esemény

Állásbörze

Nincs aktuális állásajánlat.
Ma 2018. február 21., szerda, Eleonóra és Zelmira napja van. Holnap Gerzson napja lesz.
Nyomdavilág Online

On-line felhasználók

Oldalainkat 23 vendég böngészi

Szótár

Céginformációk


Hírlevél feliratkozás







Free Joomla Templates by JoomlaShine.com