Pack-Market Portál



SAVE FOOD kongresszus az interpack 2017 szakvásáron

  • PDF
  • Nyomtatás
  • E-mail

A Messe Düsseldorf vásártársaság és az FAO aláírta az együttműködés meghosszabbítását.

A Messe Düsseldorf vásártársaság és az Egyesült Nemzetek Szervezetének Élelmezési Világszervezete (FAO) megegyezett a SAVE FOOD kezdeményezés keretében folytatott együttműködés a következő évekre szóló folytatásában.

Werner Matthias Dornscheidt, a Messe Düsseldorf vásártársaság ügyvezetésének elnöke és Kostas G. Stamoulis, az FAO gazdaság- és társadalomfejlesztési részlegének főigazgató-helyettese az interpack szakvásáron rendezett 2017-es SAVE FOOD kongresszus keretében írta alá május 4-én az erre vonatkozó együttműködési megállapodást. Már 2013-ban, két évvel a SAVE FOOD hivatalos, az interpack 2011 keretében szervezett indítása után, rögzítették egy megállapodásban az együttműködést. A kezdeményezés további partnere az ENSZ Környezetvédelmi Programja, az UNEP.

„A SAVE FOOD kezdeményezés az elmúlt hat év során nagyon jól fejlődött. Immáron több mint 850 vállalat, szakmai szövetség, kutatóintézet és civil szervezet tartozik tagjaink közé. Nagyon örülünk annak, hogy a FAO-val közösen tovább tudjuk bővíteni ezt az erős szövetséget, hogy a jövőben is célirányosan és egyesült erővel dolgozhassunk a világméretű élelmiszer-pazarlás és élelmiszer-veszteség elleni küzdelemben” – fejtette ki Werner M. Dornscheidt.

„A hatalmas mértéket öltő élelmiszer-pazarlás és az élelmiszer-veszteségek problémája ellen, amelyek közül az utóbbi mindenekelőtt a fejlődő országokat sújtja, csak a gyártókkal és más partnerekkel karöltve küzdhetünk. A SAVE FOOD kezdeményezés biztosítja ezt a platformot a kapcsolatépítéshez és a részvételhez konkrét projektekben. Így lehet minden érintett előnyére küzdeni a probléma ellen” – hangsúlyozta Kostas Stamoulis.

A SAVE FOOD kezdeményezés célja, hogy egymásra épülő intézkedésekkel csökkentsük az élelmiszer-pazarlást és az élelmiszer-veszteséget szerte a világban. Az első intézkedés a figyelemfelkeltés a probléma iránt, majd összefogjuk a közösségi és magánszereplők szaktudását. Ennek alapján fogalmazzuk meg az alapvető stratégiákat, végeredményben pedig a konkrét szerepvállalási és beruházási lehetőségeket.

A kezdeményezés ennek érdekében szervez ismétlődő rendezvényeket a SAVE FOOD kongresszus formájában, amelyet 2011 óta az interpack szakvásáron rendeznek meg, illetve a köztes években SAVE FOOD Meeting-eket tartanak a márkás élelmiszerek gyártóival. A svájci Vevey-ben, a Nestlé-nél rendezett első találkozót követően a másodikra az „Exportőrök és beruházók klubjával” és az „AECOC/GS1” spanyol ágazati szövetségek részvételével rendezték Madridban, ahol 2016 szeptemberében Letícia spanyol királynét is a résztvevők között köszönthették.

Az élelmiszerveszteségekhez kapcsolódó tudásanyag felhalmozása érdekében a kezdeményezés a FAO által végzett tanulmányokat finanszíroz a fejlődő és küszöb-országokban. A nemrégiben Indiában készített terepi tanulmány eredményeit a 2017-es SAVE FOOD kongresszus keretében mutatták be.

A konkrét együttműködés egyik legjobb példája a mangó projekt Kenyában. Ennek keretében a helyi Azuri Health a SAVE FOOD tagoktól származó berendezésekkel, szakértelemmel és indító finanszírozással szárított gyümölcsöt készít a mangóból. A kelet-afrikai országban évente 300.000 tonna mangó vész kárba, mert nem szedik le, vagy dolgozzák fel időben. A projekt jól fejlődött, a termékeket hamarosan még Japánba is exportálják.

Ezen kívül az interpack 2017 keretében az innovationparc különbemutató is foglalkozott a SAVE FOOD kezdeményezéssel: itt mintegy 20 vállalat mutatta be a termékeit és lehetséges megoldásait.

A kezdeményezés jövőbeni szerepvállalása elsősorban Kínára és Thaiföldre összpontosít. A Messe Düsseldorf vásártársaság Kínában, illetve Ázsiában már jelen van saját rendezvényekkel, ezért kitűnő helyi kapcsolatrendszerrel is rendelkezik.

A SAVE FOOD kezdeményezéshez, valamint az interpack keretében május 4-én rendezett kongresszusi programhoz kapcsolódó további információk a www.save-food.org oldalon érhetők el.

 


METPACK 2017 – Essen

  • PDF
  • Nyomtatás
  • E-mail

A METPACK 2017 a világ egyik vezető fémcsomagolási vására pozitív eredményekkel zárult.

A képekre, vagy ide kattintva galéria nyílik >>

A nemzetközi fémcsomagolási vásáron több mint 300 kiállító cég vett részt az esseni vásárközpontban, 2017. május 2. és 6. között. A csomagoláson kívül a kínálatban szerepeltek a gépek és berendezések a dobozok, fedelek és bázisok gyártásához, valamint a töltő- és záró rendszerek. Számos gyártó, köztük az ArcelorMittal, a Belvac Production Machinery, a Can Man, a KBA-MetalPrint, a Lanico, a Mall + Herlan, a Soudronic, a thyssenkrupp Rasselstein és a Valspar mutatták be termékeiket és innovációikat a szerte a világból a vásárra érkezett látogatóknak.

„A METPACK több mint teljesítette az iparág magas elvárásait. Nagyszerű eredménye ismét a látogatók nemzetközi jellegének és kompetenciájának köszönhető. Ez teszi világszerte a legfontosabb értékesítési platformmá az iparágban,”- nyilatkozta Oliver P. Kuhrt, a Messe Essen vezérigazgatója az idei eseményről. A szakkiállítás elsősorban a hatékonyságra és a digitalizálásra összpontosított, Wolfgang Niemsch, a METPACK bizottság elnöke szerint: „A rendszerek és a gépek egyre kevesebb anyagot használnak, és rövidebb átállási idővel dolgoznak. Az Ipar 4.0 szabvány lett az ágazatban, a hálózatos gyártás egyre növekszik, egyre több digitális interfész található a különböző gépek között.”

A kiállítók elégedetten néznek vissza és optimizmussal előre
A kiállítók a látogatók minőségét, a sikeres üzleti találkozókat még a megelőző, 2014. évi vásárénál is magasabbra értékelték. A kiállító cégek 95%-a már a vásáron jelezte szándékát, hogy a következő, 2020-as rendezvényen is részt vesz. A METPACK az aktuális témákról folytatott megbeszélések mellett az iparág hangulatának egyik fontos mutatója is, - ami nagyon jó volt: a kiállítók mintegy 60%-a számolt be az értékesítés emelkedéséről és a látogatók közel kétharmada számít gazdasági fellendülésre. Így a jövőbeli kilátások jobban néznek ki, mint korábban.

A látogatók több mint 70%-a külföldről, elsősorban Európából és Ázsiából érkezett Essenbe. Ez a látogatottság nemzetközi jellegét hasonlóan magas szinten tartja, mint 2014-ben. Legnagyobb hányaduk az élelmiszeriparból jött, ezt követi az italipar és a vegyipar. Mintegy 86%-uk a beruházásokért és a beszerzésekért felelős döntéshozó. A kiállítás látogatói nagyon kedvezően értékelték látogatásukat: több mint 90% elégedett volt a METPACK vásáron eltöltött idejével.

METPACK Innovation Awards

A METPACK különös sikertörténet volt az olasz PrintabLED cég számára, amely megkapta a METPACK Gold Innovation Award díjat, nagy teljesítményű UV-LED rendszereivel érdemelve ki ezt a fémcsomagolások festő- és nyomdai rendszereihez. A zsűri elismerte az UV-LED szárítás technológiájának magas energiahatékonysági és környezetbarát kialakítását a nyomdafestékek, festékek és ragasztók fémcsomagoláson való megkötésére. Az UV-LED szárítók nem használnak higanyt, és szűk emissziós spektrumuk van, így a szárítás során nem keletkezik ózon vagy nemkívánatos sugárzás, illetve kevesebb hőt termelnek, mint a hagyományos UV-lámpák.

A METPACK Silver Innovation Award elismerést Díjat a stuttgarti KBA-MetalPrint nyerte el a CS MetalCan fejlesztéséért. A CS MetalCan, amely tíz festékező egységgel teszi lehetővé az indirekt nyomtatást (Letterset nyomtatási folyamat) fémlemezek, például italdoboz, nyomtatáshoz. A csökkentett átállási idő mellett a zsűri dicsérte, többek között a gyártás magasabb fokú automatizálásából fakadó fokozott biztonságot az üzemeltetők számára.

A METPACK Bronz Innovációs Díjat az amerikai Valspar cég nyerte el, „valPure V70 non-BPA Epoxy” bevonattal. - Az epoxi bevonatokat világszerte használják, de ezek hagyományosan a biszfenol-A (BPA) nevű vegyületen alapulnak, amelynek felhasználása szabályozási korlátozások alá esik. A valPure-V70 termékcsalád tagjait ezért biszfenol-A összetevőt nem tartalmazó epoxigyanta platformon gyártják.

A további kísérőrendezvények közül kiemelkedett a METPACK 25 és a METPACK konferencia. Május 2-án este ünnepelték a METPACK negyedszázados évfordulóját a kiállítók és az iparág képviselői. A konferencia pedig május 3-án zajlott, Dr. Peter Biele, a thyssenkrupp Rasselstein vezérigazgatója, megnyitó beszédében az iparág lehetőségeiről beszélt. A későbbi felszólalók tájékoztatást nyújtottak az új termelési technológiákkal kapcsolatos jelenlegi kutatási eredményekről. Különös figyelmet szenteltek a Biocopac projektnek, amelyben a résztvevők paradicsom-héj kivonatot használnak a konzervdobozok belső bevonatához.

METPACK 2020

A következő METPACK 2020. májusában várja majd a kiállítókat és a látogatókat a Messe Essenben. Bár a pontos dátumot még nem rögzítették, a látogatók több mint 90 százaléka tervezi visszatérését. - Ha a jelenlegi fejlemények tartósak lesznek, az iparág jó kilátásokkal rendelkezik: például az italos dobozok értékesítése Németországban és az aeroszolos palackok világszerte történő eladása emelkedett a közelmúltban.

  

A bioműanyagok a hagyományos műanyagok valódi alternatívájává fejlődtek

  • PDF
  • Nyomtatás
  • E-mail

A fogyó ásványolaj készlet, a növekvő ásványolaj árak és az egyre erősödő környezettudatosság miatt a bioműanyagok ma már a műanyag- és csomagolóipar fontos nyersanyagává váltak. Az European Bioplastics prognózisa szerint 2025-ig a bioműanyagok gyártási kapacitása a jelenlegi 20-szorosára fog növekedni, és így 5,7 millió tonna lesz, ami kb. 10 %-a a teljes műanyag gyártásnak.

A bioműanyagokat nem szabad összetéveszteni a biogazdálkodásból származó bio termékekkel. A bioműanyagok vagy biobázisú, és/vagy biológiailag lebomló anyagok. Különbséget kell tenni azonban a két csoport között. A biobázisú vagyis megújuló nyersanyag forrásból származó bioműanyagok felhasználása sokkal probléma mentesebb és ennélfogva a biobázisú anyagok sokkal elterjedtebbek mint a biológiailag lebomló vagyis komposztálható anyagok. A biobázisú műanyagok kémiailag a hagyományos műanyagokkal azonosak, és azokkal együtt történhet az újrafeldolgozásuk, vagyis a hagyományos műanyagokkal együtt reciklálhatók. A komposztálható műanyagok többnyire gyengébb anyag-tulajdonságokkal rendelkeznek, ezért jelenleg belőlük kevés piacképes anyag létezik.

A bioműanyagok legismertebb képviselője a politejsav (PLA), amely biobázisú és komposztálható is egyben. Azonban a PLA mellett vannak ugyancsak széles körben elterjedt egyéb bioműanyagok:

Bio PE
A bioműanyag ipari gyártásában már úttörőnek számít a brazil Braskem, 200 ezer tonna évi kapacitásával világszerte vezető helyen áll. A bio PE gyártásánál a megújuló nyersanyag a cukornád, amelyből bioetanolt állítanak elő, abból pedig etilént, amelyből polimerizációval nyerik a zöld PE-t. Ennek ára ugyan 15-20 %-al magasabb, mint a fosszilis nyersanyagbázisú polietiléné, de folyamatosan növekszik a felhasználás. A bio PE legnagyobb gyártói a Braskem, a Sabic és a Dow Chemical.



Bio PE fóliából gyárt öntapadós címkét az Etiket Schiller. A bio PE fólia fizikai-mechanikai tulajdonságai hasonlóak a fosszilis PE tulajdonságaihoz, a bio PE fólia minden nyomdatechnikai eljárással nyomtatható, az öntapadós címkéhez az összes szokásos ragasztó alkalmazható. A bio PE fóliából történő öntapadós címkegyártás nem jelent jelentős többlet költséget a hagyományos PE fóliához képest.
 


Bio PET
Az italos flakonok egy része 2010 óta bio PET-ből készül. A bio PET nyersanyagának 30 %-a megújuló nyersanyagforrásból származik, cukornád melaszból. A tereftálsav sokáig petrolkémiai bázisú volt, mivel a megújuló nyersanyagból történő gyártás nagyon bonyolultnak és költségesnek látszott. Mára már sikerült növényi bázisú tereftálsavat gazdaságosan előállítani, így a bio PET évi kapacitását 2020-ra 5 millió tonnára becsülik. Az első, részben növényi bázisú PET italosflakont plantbottle néven a Coca Cola hozta forgalomba, a jövőben 100 % növényi bázisú flakont szeretnének bevezetni.


Polietilén-furanoát (PEF)

A PEF 100 % növényi nyersanyagból készül, barrier tulajdonságai jobbak, oxigénzárása tízszerese a PET-ének, a PET lehetséges helyettesítőjeként tartják számon. Az ún. YXY gyártástechnológia a holland Avantiumtól származik. Az anyag és a technológia továbbfejlesztésére egy Joint Venture-t hozott létre az Avantium és a BASF, amelynek résztvevői a Coca Cola, a Danone és az Alpla. Fontos célkitűzés vékonyabb falú PEF flakon előállítása a szállítási költségek csökkentése érdekében.

Kiss Rozália

 


EuroShop 2017 szakvásár

  • PDF
  • Nyomtatás
  • E-mail

Több mint 113.000 látogatóval és 2.368 kiállítóval a legnagyobb szakvásár az EuroShop 50 éves történetében. A vásárlás élményének digitalizálása, a többcsatornás megszólítás és az érzelmi töltet. 

A kereskedelmi beruházások világviszonylatban is legnagyobb szakvására, az EuroShop 2017 öt vásárnap után 2017. március 9-én, csütörtökön zárta kapuit Düsseldorfban - a szakvásár eddigi 50 éves történetének legjobb eredményével: a 61 országból érkezett 2.368 kiállító egyöntetűen arról számolt be, hogy igen jó volt a kapcsolatépítés és az üzletkötés a szakvásáron, és nagyon élénk üzletmenetre számítanak a szakvásárt követően is.

Több mint 113.000 látogató érkezett a Rajna-parti vásárvárosba (ami hozzávetőlegesen 4 százalékkal magasabb látogatottság, mint a megelőző szakvásáron), hogy a 18 vásárcsarnokban 127.000 négyzetmétert meghaladó területen tájékozódjon a kereskedelemhez és a kereskedelmi partnereikez kapcsolódó termékek, trendek és koncepciók széles skálájáról. Hans Werner Reinhard, a Messe Düsseldorf vásártársaság ügyvezetője így számolt be a szakvásárról: „Az EuroShop 2017 túlszárnyalta az EuroShop 2014 valamennyi rekordját. A jubileumi rendezés alkalmával a szakvásár ismét be tudta bizonyítani, hogy mennyire fiatal, kreatív és újító szellemű mind a szakma, mind pedig az ágazat szakvására.”

A kiállítók minden kínálati csoportban hónapokon át készültek az EuroShop-ra, hogy meggyőző újdonságokkal jelenhessenek meg a nemzetközi versenyben. Ez pedig hihetetlen támogatásra talált: a szakmai látogatókat lenyűgözte mind a standokon bemutatott termékek sokfélesége és újító szelleme, mind pedig a standokon tapasztalt bemutatók kimagasló színvonala és nagyfokú kreativitása.

A látogatók körében összesen 138 ország képviseltette magát. Hans Werner Reinhard erről így nyilatkozott: „A szakmai látogatók összetétele minden kívánságnak megfelelt. Folyamatosan magas szintű érdeklődést tapasztalhattunk Németországból és átlagon felüli mértékben megugró érdeklődést Németországon kívülről (ez a szakmai látogatók 66 százalékát jelenti). Világszerte ismert, hogy az EuroShop az ágazat elsőszámú seregszemléje és testközelből mutatja be a kereskedelem jövőjét.”

A háromévente rendezett EuroShop optimalizált vásárkoncepcióval várta a szakmabelieket. A hét, egyértelműen meghatározott dimenzióból álló vásári profil (ez a hét dimenzió a POP marketing, a vásári és rendezvénymarketing, a kereskedelmi technológia, a világítástechnika, a vizuális értékesítés-ösztönzés, a boltberendezés és boltkialakítás, valamint az élelmiszer-technológia és az energia-menedzsment) a kiállítók és a látogatók egyöntetű támogatására talált. A kiállítókat ugyanis ennek köszönhetően optimálisan lehetett pozícionálni, miközben a látogatók az érdeklődési körüknek megfelelően kényelmesen juthattak el a keresett gyártókhoz és szolgáltatókhoz.

Az EuroShop 2017 szakvásárt meghatározó témákat - a kereskedelemben is egyre inkább terjedő - digitalizáció, a testre szabott többcsatornás értékesítési megoldások és a bolti vásárlási élmény érzelmi töltetének növelése jellemezte. Jelenleg az online kereskedelem ad szárnyakat az ágazati beruházásoknak a helyhez kötött kereskedelemben. Az Internetes szolgáltatókkal folytatott versenyben ugyanis a kereskedelemnek egyre vonzóbbá kell tennie a kínálatát. Ezzel párhuzamosan az üzleteknek az internetes kereskedelemmel történő összefonódása merőben új kereskedelmi és boltberendezési koncepciókat szül. Ebben egyre fontosabb lesz a modern információs technológia.

„A vevő mindkettőt elvárja: a vásárlás helyben megélt élményét, másrészről pedig a saját címére történő kiszállítást. A klasszikus helyhez kötött kereskedelem egyre inkább bővíti internetes webshopjait, a nagy online kereskedők pedig egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek arra, hogy saját üzleteket nyissanak. Az EuroShop elérte azt, hogy a két világ összetalálkozzon egymással” – mondta el Michael Gerling, az EHI Retail Institute ügyvezetője, aki ezt így egészítette ki: „A helyhez kötött és az online kereskedelm egyre szorosabban összeforr, ezért az EuroShop keretében a boltberendezés és a technológia kínálati csoportja is egyre inkább összeolvad.”

Az EuroShop 2017 azt is alátámasztotta, hogy a boltok számára az a legfontosabb, hogy a lehető legnagyobb érzelmi kötődést váltsák ki. Az EuroShop 2017 keretében számos koncepció, megoldás és termék esetében a történetmesélés került az előtérbe. Az építészettől kezdve a formatervezésen, a világításon vagy a legújabb digitális média boltberendezési beágyazásán keresztül mindennek egy közös dramaturgiát kell követnie, hogy megadja a vevőknek a kellő lökést. Ennek tükrében nem is csoda, hogy töretlen és egyre fontosabb a visual merchandisinig jelentősége az eladótér egyedi kialakításában. A kereskedelem beruházási hajlandósága Németországban az ágazat egészét tekintve szinte kétszeresére nőtt az EHI tanulmánya szerint, amit az EuroShop alkalmával mutattak be.

A kereskedelem emellett változatlanul jelentős beruházásokat folytat a LED-es világítástechnika elterjesztésében és a hűtéstechnika fejlesztésében. Ez nem csupán az EHI tanulmány egyik további eredménye volt, hanem a vásárcsarnokokban is megmutatkozott. A kereskedők számára legfontosabb az energia-takarékosság és a fenntarthatóság, ezért a fórummal is kísért EuroShop Ecopark különbemutató is komoly érdeklődésre talált.
Az EuroShop egyes dimenzióihoz kapcsolódó kísérő előadásai és fórumai rendkívüli látogatottságnak örvendtek, így az EuroShop látogatói értékes ötleteket merítettek a nemzetközi gyakorlati hozzászólásokból, például az építészet és design fórum, az EuroCIS fórum, az omnichannel fórum, a POPAI fórum vagy a vásári és rendezvényfórum keretében.

A következő EuroShop szakvásárt 2020. február 16 - 20. között rendezik Düsseldorfban, a soron következő EuroCIS-re, amely minden évben, kifejezetten a kiskereskedelmi technológiával foglalkozik, már 2018. február 27. és március 1. között sor kerül.

  

Egy héttel előrehozták a 2020-as drupa időpontját

  • PDF
  • Nyomtatás
  • E-mail

A nyomtatási technológiák legnagyobb jelentőségű világvásárát 2020. június 16 - 26. között rendezik.

A nyomtatási technológiák világviszonylatban is legnagyobb jelentőségű szakvásárát egy héttel előrehozzák: a drupá-t 2020-ban június 16 - 26. között, keddtől péntekig rendezik - döntött a drupa bizottság és a Messe Düsseldorf 2017. február 15.-i ülésén.

A döntést mindenekelőtt az a tény indokolta, hogy az eredetileg tervezett időpontra (2020. június 23 - július 3. között) egyes európai országokban, valamint számos német szövetségi tartományban is már megkezdődik a nyári tanítási szünet. A vásáridőpont áthelyezésével a Messe Düsseldorf a kiállítói és látogatói igényeknek felel meg.

"Amikor az ágazat vezető szereplői a drupa 2016 alatt úgy döntöttünk, hogy a drupá-t a jövőben is négyévente rendezzük meg, túlnyomórészt még nem tették közzé az egyes országok tanítási szüneteit" - fejtette ki Werner M. Dornscheidt, a Messe Düsseldorf vezérigazgatója. "Most pedig nagyon örülünk annak, hogy felkínálhatjuk ezt a megoldást, bár a vásároktól hemzsegő 2020-as évben alig van mozgástér. Az a tény, hogy megállapodtunk a lerövidített standépítésben, hozzájárult ahhoz, hogy a szakvásár teljes időtartama júniusra essen. Éppen ezért az ügyfeleink érdekében járunk el, amikor az eredetileg tervezettnél egy héttel korábban indítjuk a drupá-t."

 

7. oldal / 11

Hirdetés
Főoldal

Eseménynaptár

február 2018
H K SZ CS P SZ V
29 30 31 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 1 2 3 4

Aktuális események

Nincs esemény

Állásbörze

Nincs aktuális állásajánlat.
Ma 2018. február 21., szerda, Eleonóra és Zelmira napja van. Holnap Gerzson napja lesz.
Nyomdavilág Online

On-line felhasználók

Oldalainkat 101 vendég böngészi

Szótár

Céginformációk


Hírlevél feliratkozás







Free Joomla Templates by JoomlaShine.com