Pack-Market Portál



Cigaretták egyencsomagolásban

  • PDF
  • Nyomtatás
  • E-mail

Megjelent az első egységes csomagolású cigaretta a dohányboltokban Magyarországon - közölte Demjén Tibor, a Emberi Erőforrások Minisztériuma (Emmi) Dohányzás Fókuszpont vezetője az MTI-vel.

Az új márka csomagolásán a 2016. augusztus 20-án hatályba lépett rendelet szerint már nincsenek védjegyek, grafikai szimbólumok és képi megjelenítések.

Az MTI megkeresésére Demjén Tibor kifejtette: az új márkájú cigaretta az Országos Dohányboltellátó Kft. (ODBE) adatai szerint a trafikokba júliusban került forgalomba. A cigarettát a Von Eicken GmbH gyártja, a forgalmazója pedig az Alföld-Tabak Kft..

Az ND Nemzeti Dohánykereskedelmi Nonprofit Zrt. honlapján található tájékoztató szerint a jogszabályváltozás elegendő időt biztosít a régi csomagolású dohánytermékek kivezetésére, a dohányboltok készletéből történő kifuttatására.

A tájékoztató ismerteti: a 2016. április 30. után regisztrált és 2016. augusztus 20. előtt forgalomba hozott új márkák és új alfajták 2018. május 20-át követően már csak egységes csomagolásban jelenhetnek meg. Ezzel szemben a 2016. április 30-át követően regisztrált és 2016. augusztus 19. után forgalomba hozott új márkák és új alfajták csomagolása csak egységes lehet.

2019. május 20-ig forgalmazhatóak az egységes csomagolás alkalmazása nélkül azon, már forgalomba lévő dohánytermékek, amelyeket 2016. április 30-ig az Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóságnál, vagy az ND Nemzeti Dohánykereskedelmi Nonprofit Zrt.-nél regisztráltak, és amelyek csomagolása kizárólag jogszabályi rendelkezésből eredő változásokat tartalmaz - olvasható a zrt. tájékoztatójában.

Demjén Tibor közölte azt is, hogy a csomagolásról hozott rendelet szerint a csomagoláson nem lehetnek belső és külső díszítő elemek, azok az előírás formai követelményeinek megfelelően kizárólag a márkanevet vagy a vállalat, vállalkozás nevét és a dohánytermék típusának megjelölését tartalmazhatják, az egészségvédő figyelmeztetéseket semmilyen módon nem takarhatják el.

Az egységes csomagolástól azt remélik, hogy csökkenti a dohánytermékek vonzerejét, megfékezi azt, hogy a dohánytermékek csomagolását reklámok és promóciók formájában is felhasználják, korlátozza a csomagolás és címkézés megtévesztéseit, növeli az egészségvédő figyelmeztetések hatékonyságát.

Az egységes csomagolást először a világon Ausztráliában vezették be 2012. decemberében, az Európai Unió területén Írországban 2017. május 20-tól csak egységes csomagolásban forgalmazhatóak a dohánytermékek, az Egyesült Királyság és Franciaország szintén bevezette ezt az intézkedést.

(forrás: MTI)

 


WPO Position Papers

  • PDF
  • Nyomtatás
  • E-mail

A WPO új „Position Papers” kiadványokat jelentet meg a globális csomagolási közösség számára. Az új kiadványok az "Oktatás és képzés a csomagolásban" és a "Csomagolás és ellátási lánc menedzsment" témakörökben érhetők el.

Chicago (USA), - a WPO (World Packaging Organization) két új Position Papers kiadványt tett közzé, amelyek letölthetők a www.worldpackaging.org címről. A WPO alelnöke, Pierre Pienaar által írt "Oktatás és képzés a csomagolásban" című kiadvány egyértelmű és átfogó képet ad arról, hogy mi a csomagolás és milyen szerepet játszhat az oktatás a csomagolás területén.

"Ennek a tanulmánynak az a célja, hogy segítsen előmozdítani a globális csomagolási oktatást, mind a fejlett, mind a fejlődő világban. Ez a dokumentum egyike a WPO állásfoglalásainak, amelyek célja egyértelműen megfogalmazni a szervezet nézeteit és gondolkodását a csomagolási oktatás szempontjából kulcsfontosságú kérdésekben.”

A cél, hogy a WPO szabványosítással, kapacitásépítéssel segítse a tagországokat a megfelelő stratégiák kidolgozásában a csomagolás oktatására a globalizált világban. Mivel ez egy gyorsan fejlődő terület, a vázolt helyzet valószínűleg fejlődik, és később felülvizsgálatra kerül majd sor "- írja Mr. Pienaar a bevezető fejezetben.

A Packaging Science and Economics alelnöke, Dr. Carl Olsmats, aki a "Csomagolás és ellátási lánc menedzsment" című kiadvány szerzője, így foglalta össze a téma fontosságát: "Világos, hogy a csomagolás jelentősen hozzájárulhat a teljes ellátási lánc teljesítményéhez. Ennek a lehetőségnek a kiaknázásához fontos, hogy a csomagolóipar hosszú távú kapcsolatokat építsen ki, nemcsak a közvetlen ügyfelekkel, hanem az ügyfelek ügyfeleivel és végső soron a végfelhasználókkal is. A csomagolórendszereknek alkalmasaknak kell lenniük a szükséges funkciók véghezvitelére az ellátási láncban. Ezen követelmények közé tartoznak a fenntarthatósági igények, a lokális piacoknak való megfelelés, vagy az újrahasznosítási rendszerekkel való együttműködés. Az ellátási lánc integrációja kulcsfontosságú csomagolási stratégia a holisztikus csomagolási küldetés teljesítéséhez, azaz hogy több forrást takarítson meg, mint amennyi költséggel jár. "

Mindkét „Position Paper” kiadvány, valamint további anyagok, letölthetők, (angol nyelven), ide kattintva >>
 

  

Bliszter-csomagolás, műanyag nélkül

  • PDF
  • Nyomtatás
  • E-mail

A világ egyik legelterjedtebb csomagolási formája - a bliszter-csomagolás – már készülhet teljes mértékben kartonpapírból is. Két fő előnye a környezetre gyakorolt hatás csökkentése valamint a fogyasztói düh és az önsérülés veszélyének mérséklése.

A bliszter-csomagolások a kiskereskedelemben jellemzően tartóhoz vannak rögzítve, és gyakran tartalmaznak egy kartonpapír-hátlapot, valamint egy átlátszó műanyag „buborékot”, hogy megjelenítsék a terméket a fogyasztónak. A norvég Moltzau cég érdekes tervezése, a Cefapac, kedvezőbb környezeti hatást eredményez, könnyebben nyitható és mindezekért már díjat is nyert.

„Fejlesztési munkánknak két kiindulópontja volt: a környezeti hatás csökkentése és egy könnyebben nyitható bliszter-csomagolás létrehozása" - magyarázta Eirik Faukland, a cég K + F csomagolási veteránja. "A műanyag bliszter-csomagolások nyitásának nehézségével kapcsolatos jól ismert probléma megoldására az alapkoncepció az volt, hogy a műanyagot kartonra cseréljük. A Cefapac megoldás egyedisége abban rejlik, hogy az összes hagyományos hajtást perforációval helyettesítjük, ami megadja a kívánt nyitási tulajdonságokat.”

Azonban, ha a perforáció helyettesíti a hajtást, a kockázat az, hogy nem képes megfelelően védeni a csomag tartalmát. Ezért döntő fontosságú, hogy milyen a felhasznált kartonpapír.

"Az Invercote kiváló szakítószilárdsága a jó minőségű csomagolás előfeltétele, így a Moltzau által gyártott csomagolásokon a perforációk lehetővé tették az ügyfelek számára, hogy növeljék a töltővonalak sebességét, a hagyományos csomagolóanyagok használatához képest " - tette hozzá Faukland.

A világ vezető sí-viasz gyártója, a Swix már Cefapac csomagolásban hozza forgalomba viaszait. Ilyen csomagolásban már kaphatók sebtapaszok és nem vényköteles gyógyszerek, kötszerek is. A Cefapac megoldást 2015 őszén a Scanstar, Skandináv csomagolási díjjal jutalmazták, 2017-ben pedig elnyerte a WorldStar díjat is.

Melegen dicsérték a svéd és norvég reumatológiai egyesületek képviselői is Eirik Faukland urat, a csomagolás tervezőjét, mert ezek az egyesületek aktívan ösztönzik a csomagolóipart a csomagolás könnyebben nyitható formáinak fejlesztésére.

 


Elindult a jelentkezés a drupa 2020 kiállításra

  • PDF
  • Nyomtatás
  • E-mail

Eldördült a startpisztoly a nyomtatási technológiák vezető világvásárához / A speciális témák az ágazat innovációs képességére összpontosítanak / Új kiemelt látványelem az „embrace the future“

Eldördült a startpisztoly a drupa 2020 szakvásárhoz! Világos stratégiai orientációval, új kommunikációs irányvonallal és jövőbe mutató, csúcstechnológiai témákkal hívja a nyomtatási technológiák vezető világvására a kiállítókat, szerte a világból, hogy 2020. június 16 - 26. között felvonultassák innovációikat Düsseldorfban. A kiállítók online regisztrációja már elérhető a www.drupa.com honlapon. A jelentkezési határidő 2018. október 31.

A drupa 2016 kiállítói ezekben a napokban kapják kézhez a drupa 2020 szakvásárt bemutató, méltóan magas színvonalon nyomtatott arculati kiadványt. A világméretű marketingkampány a május 4 - 10. között rendezett interpack 2017 szakvásáron, a nemzetközi csomagolóipar és a kapcsolódó technológiai iparágak legnagyobb seregszemléjén vette kezdetét. A drupa 2020 sajtókonferencia keretében mutatkozott be itt a nemzetközi médiapartnereknek.

A drupa 2016 kiemelkedő látványelemeinek érzelem-gazdag továbbfejlesztésével hangoljuk a nyomdai ágazatot a 2020-as seregszemlére. A Niehaus Knüwer and friends ügynökséggel megvalósított koncepció azt a hihetetlen ütemű és mértékű változást tükrözi, amelyet az iparágban tapasztalhattunk; az új kiemelt látványelem a szépséget, az esztétikumot, a kreativitást ötvözi a mély tartalommal. Sabine Geldermann, a drupa igazgatója és a Messe Düsseldorf vásárvállalat nyomtatási technológiai vásárainak globális vásárigazgatója külön felhívta a figyelmet a kiemelt látványelem nemes vonásaira és kitapinthatóságára. „A pillangó törékeny szárnyai az útra kelést és a változást jelképezik – ez az átalakulási folyamat érint minden iparágat, de mindenekelőtt a hagyományos nyomdászatot, annak minden egyes vállalatát és szakemberét. Ez szemléletváltással, az új folyamatokhoz való alkalmazkodással és új üzleti modellek térnyerésével jár együtt – ez a változás az emberek fejében zajlik. Az új marketingkampány középpontjában különböző egyének állnak, egyrészről hangsúlyozva a drupa nemzetközi jellegét, másrészről pedig azt, hogy egy szakvásár az érzelmeket és az élményeket képviseli és végül, de nem utolsó sorban - az emberek közötti üzletkötést. Az egyes fejek körül színes, a nyomtatott termékek sokoldalú alkalmazási lehetőségeit jelképező számjegyeket látunk. A drupa 2020 az „embrace the future“ jelmondattal hívja a kiállítókat és látogatókat, hogy aktívan éljék meg és fogadják el a jövő technológiai újdonságait, irányzatait és kihívásait, hogy saját vállalati folyamataikban is sikerrel valósítsák meg az újítást és kiaknázzák az ebből származó új lehetőségeket.”

Ennek köszönhetően a drupa 2020 szakvásár a 2016-os siker folytatása lesz abban a tekintetben is, hogy az ágazat egyetlen más rendezvénye sem bír ilyen jelentős nemzetközi súllyal és befolyással. A drupa 2020 következetesen folytatja az eddigi erőfeszítéseket: az újrapozícionálást és a jelentős növekedési potenciállal kecsegtető, jövőbemutató témák előtérbe helyezését. A szakvásár kínálati profilja könnyen átláthatóan tagolódik az alábbi termékcsoportokra:

1. nyomdai előkészítés / nyomtatás
2. média-előkészítés / többcsatornás hasznosítás
3. nyomdai utómunkák / konvertálás / csomagolás
4. a jövő technológiái
5. anyagok
6. berendezések / szolgáltatások / infrastruktúra

Kiemelt témák: csomagolások gyártása, funkcionális, térbeli és ipari nyomtatás

A nemzetközi viszonylatban is bővülő felvevőpiacok, valamint az iparágak és márkás termékek gyártóinak egyre magasabb követelményeinek tükrében a csomagolások gyártása a drupa 2020 keretében is az egyik kiemelt témakör. A csomagolás és a címkézés területén megjelent technológiai fejlesztések újabb innovatív megoldásokat kínálnak az egyedi kialakítás és megszemélyesítés területén, emellett pedig nő az okos és az intelligens csomagolás, a csomagolásdesign és a feldolgozás jelentősége, ami átalakítja az egész ágazatot is. Aki sikerrel akarja formálni ezt a versenyt, annak magas szintű szaktudással kell rendelkeznie az új, a drupa 2020 keretében számos kiállítói standon előtérbe kerülő technológiák területén.

A csomagolás témakörének kiemelt jelentőségét 2020-ban is a Touchpoint Packaging szemlélteti. Ezt a drupa 2016 keretében nagy visszhangot kiváltva bemutatkozó fórumot ismét az epda, az Európai Csomagolásdesign Szövetséggel, a márkás termékek és csomagolási tervezők vezető európai szakmai szövetségével szoros együttműködésben dolgozzák ki és rendezik meg.

A fórum a márkákhoz tartozó csomagolások előállításának teljes skáláját bemutatja: az anyagoktól a tervezésen és nyomtatáson át a feldolgozásig és értékesítésig. A folyamatban érintett valamennyi szakma – a márkás termékek gyártói, a csomagolás-tervezők, az anyaggyártók vagy a rangos nyomda- és nyomdai feldolgozó vállalatok – bevonásával a fórum kiemelkedően ötletadó lehet, ahol a jövő fejlesztéseinek meghatározó kérdésfelvetéseihez mutatnak be alternatív megoldási irányokat.

A jövőt számos vonatkozásában érhetjük majd tetten a seregszemlén, mindig előtérbe helyezve az újat, a hagyományokkal szakítót és a meglepőt. Az AMAZING, INSPIRING, EXCITING és UNEXPECTED címszavakkal várják a Best Cases mintabemutatókon a különböző piacokat szolgáló innovatív technológiai alkalmazások és jövőbemutató csomagolási megoldások bemutatásával ötletelésre és párbeszédre a kiállítókat és látogatókat.

A fórum a márkás termékek új iránt nyitott gyártóit, a csomagolás-tervezőket, valamint a csomagolóipari vállalatokat szólítja meg, akik tevékenyen részt vehetnek a Touchpoint Packaging formálásában. A tapasztalt profi szakemberek mellett ugyanúgy várják a fiatal tehetségek részvételét a folyamatban érintett valamennyi szakmából.

A drupa 2020 további kiemelt témái között találjuk többek között a funkcionális nyomtatást, a 3D nyomtatást és az ipari nyomtatást. Ez a három alkalmazási terület jelentős fejlődési potenciállal rendelkezik és ebből következően új felvevőpiacokkal kecsegtet. A csomagolások globális piacán is nagyon fajsúlyosak ezek a technológiák, hiszen az intelligens csomagolásoknak járulékos funkciókat is kölcsönöznek és a különböző nyomtatási technológiáknak köszönhetően változatos hordozó anyagok választását teszik lehetővé. Az ipari nyomtatás területén sok esetben olyan nagyszabású témák nyomják rá bélyegüket a szakmai vitára, mint a „mesterséges intelligencia” és a „robotika”, az új workflow-k alkalmazása a gyártási folyamatban és az „Ipar 4.0 következő nemzedéke”: a közeljövőben ezek egyaránt jelentősen meg fogják változtatni a szakmai és a munkakörnyezetet.

A drupa 2020 – a nyomtatási technológiák elsőszámú seregszemléje – bemutatja a világ nyomdaipari és média ágazatában, valamint a csomagolóiparban használt valamennyi műszaki és technológiai eljárást. Werner Matthias Dornscheidt, a Messe Düsseldorf vásárvállalat ügyvezetésének elnöke biztos abban, hogy „a nemzetközi kiállítók innovációival, valamint a kísérő rendezvények szerteágazó skálájával a drupa 2020 döntő lökést ad az ágazat fejlődésének. A seregszemle inspirálja a piacokat és a vertikálisan szervezett iparágakat, egyúttal pedig kitűnő lehetőséget kínál a kapcsolatépítésre, üzletkötésre és üzleti ötletek begyűjtésére. A drupa az ágazat innovációs képességét helyezi előtérbe, különleges platformot kínál a jövő technológiáinak a kiemelt témákban, egyúttal pedig a kísérő rendezvények sokaságát is nyújtja – többek között a Touchpoints, a drupa cube és a dip keretében – az ismeretek megosztásához és a párbeszédhez. Az ágazat egyetlen más rendezvénye sem bír ilyen széles körű és mélyreható jelentőséggel” – tette hozzá Dornscheidt úr.

  

Interpack 2017 - Düsseldorf

  • PDF
  • Nyomtatás
  • E-mail

Rekordot döntött a nemzetközi részvétel, 170 500 szakmai látogató gondoskodott a bőséges megrendelésekről a kiállítóknak.

A képekre, vagy ide kattintva galéria nyílik >>

Az interpack 2017 szakvásár, a csomagolóipar és a kapcsolódó folyamatalapú ágazatok világviszonylatban is legnagyobb és legjelentősebb rendezvénye, május 4.-10. között zajlott a düsseldorfi vásárvárosban, melynek valamennyi csarnokát, és a szabad területeken még további sátor-épületeket is, kitöltött a 2 865 kiállító által bemutatott kínálat. A vásár 7 napja alatt 170 500 látogató tekintette meg az újdonságokat, a már-már zavarba ejtően bőséges kínálatot. 74 százalékuk Németországon kívülről érkezett Düsseldorfba, háromnegyedük pedig, döntésekért felelős vezető volt.

A német- és a további 167 országból érkezett szakemberek jelentős részaránya nagyon elégedett visszhangot váltott ki az ígéretes üzletek előkészítésének, sőt akár konkrét, nem ritkán még euróban is hétszámjegyű üzletkötésnek örvendő kiállítók körében. A látogatók másrészt a kiállított innováció utolérhetetlen sokaságának és a páratlan piaci áttekintésnek örülhettek. Ezt tükrözte a szakvásár látogatói értékelése is: a megkérdezettek közel 98 százaléka a hivatalos felmérésében azt válaszolta, hogy elégedett vagy nagyon elégedett az interpack 2017 szakvásáron tett látogatásával.         

A látogatók az interpack valamennyi kínálati csoportjára kíváncsiak voltak, de ezen belül a csomagolóanyagok gyártása iránt mutatkozott meg a legnagyobb érdeklődés.

„Az interpack egyértelműen kihagyhatatlan seregszemléje az iparág vállalatainak, egyúttal pedig páratlan lendületet is ad a fejlődésnek. A három évente rendezett szakvásár nem pusztán egyedülálló seregszemle, hanem egy olyan hely is, ahol a szerte a világból érkezett gyártók és szolgáltatók találkoznak a vevőikkel, hogy eszmét cseréljenek és üzletet kössenek” – hangsúlyozta Friedbert Klefenz, az interpack 2017 elnöke.

„Az interpack ismételten és látványosan bizonyította, hogy három éves rendezésével joggal tekintik az iparág legnagyobb jelentőségű rendezvényének és innovációs színterének. Az újonnan létrehozott ’interpack alliance’ koncepciójával az interpack, mint az ágazati vásárok a bővülő külpiacokon rendezett testvérvásárainak zászlóshajójaként nagyobb jelenlétre tett szert, így még több csúcsvezetőt vonz Düsseldorfba” – mondta el Hans Werner Reinhard, a Messe Düsseldorf vásártársaság ügyvezetője.

Meghatározó irányzatok: digitalizáció, Ipar 4.0 és fenntarthatóság
Számos kiállítói standon a gyártási folyamat további, az Ipar 4.0 alkalmazások felé mutató digitalizációja volt meghatározó. Az ily módon hálózatba kapcsolt gyártás révén lehet például gazdaságosabban előállítani a megszemélyesített csomagolásokat vagy garantálni a visszakövethetőséget. Ezen kívül a csomagológépek és a gyártósorok moduláris kialakítása, valamint az optimális digitális kezelőrendszerek fontosak a gyártási folyamat egyszerűsítése és a gyártási tételek nagyságrendjében és a termékváltozatokban bekövetkező változások leginkább rugalmas kezelése érdekében. Hogy már a gépek és berendezések gyártási folyamatában, valamint oktatásában és üzemeltetésében kezelhetővé tegyék ezeket, egyes vállalatok a virtuális valósághoz kapcsolódó, az adott gép vagy berendezés megtapasztalását átfogóan biztosító alkalmazásokra építenek, amelyeket több helyen ki is lehetett próbálni. Mi is megtettük a Gebo Cermex standján, valóban érdekes, előremutató megoldásokat tapasztaltunk. A fenntarthatóság témaköre az interpack 2017 szakvásáron is mindenütt jelen volt. A kiállító vállalatok az erőforrások hatékony felhasználását mutatták be mind az egyre vékonyabb falvastagságú anyagok, mind pedig a gyártási folyamat vonatkozásában. Ezen kívül bővülő teret kapnak az alternatív csomagolóanyagok.

Kiemelt témák és kísérő-rendezvények
Az Ipar 4.0 vonatkozásában nem csupán a kiállítók mutattak be innovatív megoldásokat, hanem a VDMA, a Német Gép- és Berendezésgyártók Szövetsége által rendezett, azonos nevű interpack különbemutató is felvonultatta a legújabb ötleteket és megoldásokat. A legnagyobb szakmai visszhangot többek között a „smart4i” rendszer váltotta ki, amely megszemélyesített külső akkumulátorokat gyártott és csomagolt. Ezen a soron nem csupán a teljes gyártási folyamat volt digitális, az online rendeléstől a visszakövethetőségig, hanem magát a gépet is, a digitális ikerpárjának köszönhetően, rekordidő alatt építették fel, ezt megelőzően pedig több egyetem együttműködésében és összefogásában tervezték.

WorldStar Awards
A Csomagolási Világszövetség (WPO) az Interpack 2017 szakvásáron adta át a WorldStar díjakat a nyerteseknek. Több mint 400 ember vett részt a WorldStar Gálán, május 4-én, a világ legfontosabb globális csomagolási versenyének díjátadóján. A rendezvény során 140 nyertes vehette át díját, akik 35 országból érkeztek.

Japán volt a rendezvény legnagyobb nyertese, összesen 20 trófeával, majd Németország követte, 18 díjjal. Hazánkból a Codex Zrt., a dr-PLAST Engineering Zrt. és az STI Petőfi Nyomda Kft. vehette át nyereményét, utóbbi két díjat is kapott.
Bővebb írásunkat a témában, itt találja >>

SAVE FOOD kongresszus és az innovationparc
A SAVE FOOD kezdeményezés az alapítása óta eltelt hat évben széleskörű, több mint 850 tagot számláló szövetséggé vált, nemzetközi gyártó cégek, szakmai szövetségek, civil szervezetek és kutatóintézetek részvételével. A kezdeményezés egyes mérföldköveit, elsősorban, az interpack égisze alatt rendezett SAVE FOOD kongresszusok jelentik, ez harmadik alkalommal május 4-én, a vásár első napján került megrendezésre. Külön írásunk a kongresszusról, itt érhető el >> A kongresszus többdimenziós megközelítést alkalmazott annak érdekében, hogy átfogóan megvilágítsa az élelmiszer-pazarlás és az élelmiszer-veszteségek kérdését. Olyan rangos politikai hozzászólók, mint Vytenis Andriukaitis uniós egészségügyi és élelmiszer-biztonsági biztos, az élelmiszer-feldolgozó ipar indiai minisztériumának főtitkára és pénzügyi tanácsadója, Gargi Kaul mellett tudományos szakemberek, lelkes civilek és az ipari képviselői egyaránt részt vettek. A kongresszus során a perspektíva is megváltozott és az átfogó megközelítés mellett nemzeti szintű részleteket is előtérbe helyezett – idén Indiára összpontosítva, melynek keretében az ENSZ Élelmezési Világszervezete (FAO) a kezdeményezés által finanszírozott, a fontos alapvető élelmiszerek veszteségeit okozó mechanizmusokat és megoldási lehetőségeket kutató indiai tanulmány eredményeit is bemutatta.

A SAVE FOOD partnerei, a Messe Düsseldorf vásártársaság és a FAO a kongresszus keretében írta alá a következő évek együttműködését rögzítő egyetértési megállapodást. „Az interpack egyértelmű védjegye, hogy a partnerünkkel, az FAO-val karöltve, valamint az iparral és számos támogatóval együttműködve a jövőben is síkra szállhatunk az élelmiszer-pazarlás és az élelmiszer-veszteségek ellen. Ezzel egy jó ügy mellett harcolunk és egyaránt kommunikáljuk a témában rejlő lehetőségeket mind a csomagolóipar, mind  pedig a kapcsolódó folyamat alapú iparágak felé” – fejtette ki Werner Matthias Dornscheidt, a Messe Düsseldorf vásártársaság ügyvezetésének elnöke.
Kapcsolódó cikkünket itt olvashatja >>

Az interpack 2017 keretében az innovationparc különbemutatót szintén a SAVE FOOD témakörének szentelték, így itt is az élelmiszer-pazarlás és az élelmiszer-veszteség korlátozására irányuló, gyakorlatias megközelítéséket láthattunk: bemutatásra került például, a Csomagolási Világszövetség (WPO) standján az a WorldStar díjat is elnyert gyümölcs csomagolási megoldás, amelynek abszorbere elnyeli az érés közben termelődő etilén gázt, így megnövelheti az eltarthatóságot.

components: nagyon jó fogadtatásra talált az új koncepció
A „components – special trade fair by interpack” 2017-re átdolgozott koncepcióját a látogatók nagyon jól fogadták. Az elégedett kiállítók visszajelzése szerint ráadásul a látogatók magas szakmai hozzáértésről tettek tanúbizonyságot. „A három évvel ezelőtti visszafogott premiert követő második components a vásárvároson belül központi helyet kapott és az interpack teljes ideje alatt zajlott, és ez tökéletesen helyes megoldásnak bizonyult. A témakör jelentőségét egyébként sem vitatták soha, hiszen a félgyártmányokat, részegységeket és szoftvereket biztosító beszállító ipar fontos szerepet tölt be a csomagolóiparban és a folyamat alapú ágazatokban, a gyártási folyamatok digitalizációjában, egészen az Ipar 4.0 által fémjelzett megközelítésekig. A jövőben ezért a components különbemutatót az interpack alliance Németországon kívüli szakvásárain is megrendezzük” – jegyezte meg Bernd Jablonowski, az interpack portfólió igazgatója.

Magyar kiállítók
A düsseldorfi interpack-on ez alkalommal is számos magyar kiállító vett részt. Már rendszeres, visszatérő kiállítónak számít a HACONA Kft. és a Pro Form Kft. Idén először vett részt önálló standdal a Budagép Kft., a Poliol PET Packaging Kft. és a Ziegler János Kft. A Magyar Nemzeti Kereskedőház, a Csomagolási és Anyagmozgatási Országos Szövetséggel együttműködve idén is szervezett egy magyar közösségi standot az interpack-ra. Ezen a standon hét kiállító vett részt, közülük többen már szintén visszatérő kiállítói a vásárnak, mint a Krajcár Kft., a Mátrametál Kft. és a Pikopack Kft., valamint a Flexo Innovációs Klaszter. A közösségi standon idén először mutatkozott be a Boxprint Kft., a CODEX Zrt. és a Sipospack Kft. A párhuzamosan megrendezett beszállítói kiállításon, a components-en pedig a Bervina Kft. vett részt. 
        
Az interpack ismét nagyon népszerű volt a magyar szakemberek körében: mintegy 1000 szakmai látogató kereste fel az idei düsseldorfi kiállítást.

A soron következő interpack szakvásárt három év múlva, 2020. májusában rendezik majd a düsseldorfi vásárvárosban, ami akkorra már rendelkezni fog a teljesen új déli vásárkapuval és a megújult 1-es csarnokkal is. - A vásár pontos időpontját később teszik közzé.

 

6. oldal / 11

Hirdetés
Főoldal

Eseménynaptár

február 2018
H K SZ CS P SZ V
29 30 31 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 1 2 3 4

Aktuális események

Nincs esemény

Állásbörze

Nincs aktuális állásajánlat.
Ma 2018. február 21., szerda, Eleonóra és Zelmira napja van. Holnap Gerzson napja lesz.
Nyomdavilág Online

On-line felhasználók

Oldalainkat 59 vendég böngészi

Szótár

Céginformációk


Hírlevél feliratkozás







Free Joomla Templates by JoomlaShine.com