Pack-Market Portál



Vámszabad terület született Záhonynál

  • PDF
  • Nyomtatás
  • E-mail

A Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ) üdvözli, hogy a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) vámszabad területté jelölt ki egy, a záhonyi szabad vállalkozási zónában lévő 17 400 négyzetméteres területet.

Az engedély nyomán az ország jelenleg egyetlen vámszabadterülete jött létre, amely jelentősen fellendítheti a térség iparvonzó képességét és kulcsfontosságú ahhoz, hogy a záhonyi térség nemzetközi áruforgalmi és logisztikai csomóponttá válhasson.

Az engedélyt a Szövetség kezdeményezésére, az érintett terület tulajdonosa a Záhony-Port Zrt. kérelmezte a Nemzetgazdasági Minisztériumnál. A vámszabad terület fő vonzereje, hogy jelentős versenyelőnyt biztosít az ide szállító, és betelepülő cégeknek a halasztott adó- és vámfizetési lehetőség, valamint egyéb ösztönzők és kedvezmények révén. A vámszabad terület által nyújtott lehetőségek elsősorban a 3. országokból az Európai Unióba nyersanyagot vagy félkész terméket behozó vállalatok számára előnyös, mivel áfa- és vámmentesen tudják raktározni vagy feldolgozni az árut a területen, jelentős összeget megtakarítva – mondta el Fülöp Zsolt, az MLSZKSZ elnöke.

Az MLSZKSZ szerint számos érv szól a vámszabad terület kijelölése mellett: egyrészt nemzetgazdasági érdek, hogy a Kínából és Belső-Ázsiából Európába, elsősorban Észak-Olaszországba és Dél-Franciaországba, valamint a balkáni térség országaiba irányuló vasúti fuvarok döntő hányada Magyarországon, a záhonyi átrakón keresztül jusson el rendeltetési helyére. A jelenleg csak időszakos és nehezen előre jelezhető záhonyi logisztikai forgalom, a komoly vonzerőt jelentő vámszabad területnek köszönhetően hosszú távon nemzetközi áruforgalmi csomóponttá fejlődhet – emelte ki Fülöp Zsolt. Hozzátette, hogy az Európai Unió területére belépő áruk vámügyintézéséből jelentős költségvetési bevétel származik az országnak, fokozza a meglévő infrastruktúra kihasználtságát, a beruházások volumenét, így számos új munkahely is létrejöhet.

Az NGM ezen döntése a Szövetség szerint csak az első, elengedhetetlen lépés. Ahhoz, hogy vállalkozókat és befektetőket vonzzanak a térségbe, a következő időszakban aktív marketingtevékenységre lesz szükség. Meg kell határozni továbbá a záhonyi térség fejlődését segítő komplex kereskedelmi- és marketing feladatrendszert. Ehhez a kormányzat, a területet működtető vállalat és a szakmai szervezetek mielőbbi összefogására van szükség.

A Szövetség reményei szerint a most kiadott engedély megnyitja az utat a térségben további vámszabad területek kijelölése előtt. Záhony ezen térségének vámszabad területté nyilvánítása kiemelkedő lehetőségeket teremt az itt dolgozó valamennyi, logisztikai, termelő és kereskedő szektorban dolgozó szereplőnek, valamint az újonnan betelepülni szándékozó cégek számára is. A Szövetség célja, hogy a térségben minden jelenlevő és a jövőben betelepülni szándékozó cégnek legyen lehetősége vámszabad terület üzemeltetési engedélyhez folyamodni.

(forrás: Élelmiszer Online)

 


Almacukor - Magyar világszám a legújabb természetes édesítőszer

  • PDF
  • Nyomtatás
  • E-mail

Közel egy évtizedes kutatómunka után sikerült elkészíteni az almából kivont édesítőt, az almacukrot, mely természetes alapanyagból készült, alacsony a glikémiás indexe, nem utolsó sorban pedig kellemes ízélményt nyújt.

„Sok évvel ezelőtt Franciaországban meséltek nekem a szőlőből természetes úton kivont édesítőt, ami azért keltette fel az érdeklődésem, mert magas az L fruktóz tartalma. Később kiderült, hogy az almáé még magasabb, ezért elkezdtük kutatni: miként tudnánk természetes almacukrot készíteni. Közel egy évtizedre volt szükség ahhoz, hogy megtaláljuk a tökéletes eljárást, a legsokoldalúbb felhasználáshoz szükséges állagot, valamint a legkiválóbb ízélményt. Tudomásunk szerint ez a világon senkinek sem sikerült, ezért roppant büszkék vagyunk az almacukorra” – monda Antalicz Miklós, a az almacukrot gyártó Dia-Wellness Kft. tulajdonosa.

Hosszú évek óta köztudott, hogy a finomított fehércukor nem tesz jót az egészségnek, mindenekelőtt azért, mert gyorsan és nagymértékben emeli a vércukorszintet.

„A gyakori inzulinszint-ingadozás az éhségérzet egyik legfőbb befolyásoló tényezője. Nagyjából egyenletesen kell tartani az inzulinszintünket a nap folyamán – ezért is ajánlják a szakemberek a napi 5-6-szori étkezést – mellyel elkerülhető a hirtelen ránk törő farkaséhség és a hasnyálmirigy kimerülése. Ezáltal kisebb az esély az elhízásra és jelentősen csökkenhet a cukorbetegség kockázata. Mivel a fehér cukornak nagyon magas a glikémiás indexe, érdemes olyan alternatív édesítőszert keresni, amely természetes eredetű és nem vált ki nagy inzulinválaszt. Az almacukor szirup éppen ilyen, melynek legfőbb alkotóeleme az L fruktóz (betöltéskor 36%), ez adja pozitív hatásainak gerincét. Fruktóz és fruktóz között is óriási a különbség. Nem mindegy, hogy laboratóriumi körülmények között, mesterségesen előállított fruktózról vagy pedig egy természetes anyagból, jelen esetben almából kivont gyümölcscukorról beszélünk. Kémiailag és élettanilag sem ugyanaz a hatása a kétféle fruktóznak. Egészségtudatos emberek számára kiváló megoldás lehet az ételek édesítésére. . Inzulinos - úgynevezett egyes típusú - cukorbetegnek nem javaslom, de egy életmóddal, diétával karban tartott vagy alacsony dózisú gyógyszeres kezelést igénylő diabétesz esetén beilleszthető az étrendbe, azzal a feltétellel, hogy bele kell számolni az előírt napi szénhidrát- kalóriamennyiségbe, hiszen az almacukor nem energia- és szénhidrátmentes” – hangsúlyozta Szarka Dorottya dietetikus.

„Kiválóan alkalmas a kávé ízesítéséhez, sütemény sütéshez, ételek, saláták, stb. édesítésére, turmix készítéshez – lényegében bármilyen receptúrába beleilleszthető. Sütéshez-főzéshez 99%-ban ugyanúgy használható, mint a répacukor. Arra kell figyelni, hogy mivel folyékony állagú, ezért ha van folyadék a receptben, akkor abból az almacukor 20%-val kevesebb folyadékot kell beletenni. Egyetlen esetben nem működik az almacukor, amikor például habcsók készítésekor a felvert tojásfehérjét szárítani szeretnénk, mert az almacukor képtelen kiszáradni. Viszont ugyanez a tulajdonsága nagyon pozitív, amikor piskótába tesszük az almacukrot, mert nem szárad ki a tészta, hanem finom puha marad” – emelte ki Gangel András termékfejlesztő.

Az almacukor szirup édessége körülbelül a mézhez hasonló, és mindenféle élelmiszer édesítésére alkalmas.
 

  

Csomagolások a digitalizáció korában

  • PDF
  • Nyomtatás
  • E-mail

A világ állandóan változik, színesebb, komplexebb, dinamikusabb, műszakilag tökéletesebb lesz, ami kihatással van minden iparágra, így a csomagolóiparra is. Zajlik a negyedik ipari forradalom vagy egyszerűbben ipar 4.0, a digitalizáció térhódítása.

Leegyszerűsítve a digitalizáció az adatok analógból digitálisba való átvitele. A vállalatok számára egy olyan stratégia a jövőre nézve, amely a modern információs, kommunikációs technikán alapul és ezeket használja az üzleti folyamatok javítása céljából. A virtuálisból a reális világba való átmenet, a tárgyak internete, a hálózathoz való csatlakozás nagy potenciált jelent a csomagolóiparban is.

A csomagológépek hatékonyabbak lettek, egy sarzsváltás már történhet teljesen automatizáltan kézi érintés nélkül. Az érzékelők az esetleges hibás termékről jelzést küldenek, a gyártóberendezés ezeket eltávolítja, anélkül, hogy leállna. A hálózathoz csatlakozott csomagológépek nagyon kicsi volument sőt egyedi darabot is tudnak gazdaságosan gyártani.

Az úgynevezett digitális nemesítéssel – nyomtatott elektronika, rádiófrekvenciás azonosítás (RFID) alkalmazásával – a csomagolások okosak lesznek. Különböző környezeti hatások változására, mint pl. a hőmérséklet, légnedvesség, gyorsulás, mechanikai terhelés, reagálni tudnak. Ehhez a csomagolásba integrált érzékelő szükséges, amely ellenőrzi a tartalmat és informál annak állapotáról. Például a vevő még vásárlás előtt értesülhet arról, hogy a kiválasztott laptop szállításnál leesett a raklapról. Az okos csomagolás tudja, ha a termék megromlott. Egy gyógyszer csomagolás emlékezteti a pácienst a gyógyszer bevételére és helyes adagolására, majd tájékoztatja az orvost és a gyógyszerészt, hogy a gyógyszer bevétele megtörtént.

A digitalizáció a csomagolás-logisztikában is nagy előrelépést jelentett. Nemcsak a fogyasztói csomagolások lehetnek ugyanis okosak, hanem a belső logisztikában használatos csomagolások vagy a raklapok is. Az RFID-val ellátott belső logisztikai csomagolások vagy raklapok nagy átlátszóságot biztosítanak a teljes hálózatban.

Az e-kereskedelem sikeréhez nagyban hozzájárultak a hálózatba kapcsolt csomagolások, hiszen a csomagolás befolyásolja a logisztikai folyamatokat és kapcsolatot tart a vevővel. Az online csomagolások a térfogat kihasználtsága területén azonban bőven van még javítani való.

Az ipar 4.0 fontos állomása a 3D nyomtatás elterjedése. A 3D nyomtatást az egyedi csomagolási megoldások, és a csomagolás-logisztikában, innovatív szállítói csomagolások tervezéséhez egyaránt alkalmazzák. Lerövidíti a tervezés fázisát, a prototípus készítésének idejét, több termékvariáció kipróbálását teszi lehetővé.

Egy kutatási projekt jól szemlélteti, hogy milyen is az a digitalizált, hálózatos, okos gyártás. Joghurtot lehet rendelni 4 féle alapkrémből, 20 féle gyümölcs hozzáadásával és különböző feltéttel, mint pl. csokoládé vagy műzli. Biológiai, helyi, vagy csökkentett CO2 tartalmú gyártás valamint üveg vagy műanyag csomagolás közül lehet választani, a gyümölcs lehet alul vagy felül vagy keverve. 12 millió kombinációs lehetőség létezik. A folyamatban nem emberek, hanem szoftverek kommunikálnak egymással. Az egyik feladja a rendelést, a másik koordinálja a gyárak közötti kommunikációt, a harmadik szervezi a gyártást. A csomagolásba integrált mikrochip a hálózathoz kapcsolja a terméket, a gyár kommunikál a robotokkal és a töltőgépekkel.
Az okos gyárban minden termék egyedi, egy kuriózum, viszont a szállítószalagról származik, vagyis tömegtermelés által jött létre. A tömegtermelésben jelenleg kevés variációs lehetőség van, ezért a jövőben nagyobb rugalmasságra van szükség ezen a területen.

Az egyértelmű, hogy a digitalizációval a gyártás hatékonyabbá válik, de mi fogyasztók hogyan tudunk ebből profitálni. Egyedi, high-tech terméket kapunk, közel tömegcikk árban?

Kiss Rozália

 


Az RFID piac meghaladja a 11 milliárd dollárt

  • PDF
  • Nyomtatás
  • E-mail

A legújabb kutatási eredmények szerint, a teljes RFID-piac 2017-ben eléri a 11,2 milliárd dollárt, folytatva az elmúlt évek növekedési trendjeit.

Az IDTechEx piackutató szervezet, Piaci szereplők és Lehetőségek 2017 – 2027 című RFID-tanulmánya szerint a teljes RFID-piac 2017. évi forgalma 11,2 milliárd dollárra emelkedik, a 2016-os 10,52 milliárd dollárról és 2015-ben elért 9,95 milliárd dollárról. - Ez a szám tartalmazza az RFID címkéket, a leolvasókat, a szoftvereket és a kapcsolódó szolgáltatásokat is, mind a passzív, mind az aktív RFID megoldások esetében.

A kiskereskedelemben az RFID-t továbbra is elsősorban a ruhák címkézéshez használják, a jelentés szerint csupán ez az egy alkalmazás 8,7 milliárd RFID-címkét igényel 2017-ben, de még mindig sok a növekedési lehetőség, hiszen a ruházati cikkek 2017-ben kevesebb, mint 20 százalékát teszik ki a teljes címkézhető piacnak. Más területeken, például közlekedési jegyek formájában 825 millió RFID címkét, állatok címkézésére pedig, - mely törvényi követelmény egyre több területen -, előre láthatólag 480 millió címkét használnak fel 2017-ben.

Összességében az IDTechEx arra számít, hogy 2017-ben világszerte 18,2 milliárd címkét fognak értékesíteni, szemben a 2016-os 15,2 milliárddal. A növekedés legnagyobb része passzív UHF (RAIN) RFID címkékből származik. Bár 2017 első félévében az UHF RFID címke eladási értéke 25%-a volt a HF címke eladási értékének, ez főleg abból adódik, mert a biztonsági szempontokból használt HF címkék magasabb árat mutatnak, mint az olcsóbb, általában eldobható címkék.

Mit takar az UHF RFID?

Ultrafrekvenciás (UHF) RFID címkéket jelöl, és az RFID piac leggyorsabban növekvő szegmense. Az UHF frekvenciasáv 300 MHz és 3 GHz közötti tartományba esik. A RAIN RFID rendszerek megfelelnek az UHF Gen2 szabványnak és a 860-960 MHz sávot használják. Bár régiónként némi eltérés tapasztalható, a RAIN RFID rendszerek a legtöbb országban 900 és 915 MHz között működnek.

(A Labels & Labelling cikke nyomán)

  

Csomagolások a szépségiparban

  • PDF
  • Nyomtatás
  • E-mail


Az igényes kozmetikai csomagolások általában értékes csomagolóanyagok, különleges grafikai megoldások és nemesítések kombinációi által jönnek létre. A csomagolások tervezésénél az egyedi kialakítás különösen fontos. Az Edelmann kombinálja a nemesítési technikákat, pl. a fényes és matt lakkozott felületek váltakozásával különleges hatás érhető el, kiemelhető ily módon a felirat vagy egyes felületeket hangsúlyosabbá lehet tenni. Prégeléssel pedig az egyes grafikai elemek hangsúlyozásán kívül különleges tapintás élményt lehet elérni.  A Stora Enso a nemesítések mellett nagyon kiemeli az alapanyag választás fontosságát a kartontermékek esetében. A kartonok legfontosabb technikai paraméterei a fehérség és a fényesség. Az Ensocoat karton felületi simasága, fehérsége kiváló nyomatatási eredményt garantál.

Fókuszban a természetesség
A szépségiparban nemcsak az alapanyagoknak, a gyártásnak is fenntarthatónak kell lenni, valamint a csomagolással szemben is hasonló igényeket támasztanak a fogyasztók. Keresettek a reciklálható csomagolások olyan gyártásból, ahol a források kímélése kiemelten fontos. A megújuló nyersanyagok felhasználása mellett, a vállalatok anyag takarékos csomagolásokat kínálnak, amelyekből kevesebb hulladék képződik. A flakonban, tégelyben, tubusban lévő maradékok mennyiségének csökkentése, azaz a csomagolások jobb kiüríthetősége is fontos paraméter. Különösen a natúrkozmetikai készítményeknél nagy figyelmet fordítanak a fenntartható csomagolási koncepcióra. Az eredetileg cipőgyártó Birkenstock egy natúrkozmetikai sorozatot fejlesztett ki, amelynek csomagolása utántöltő rendszerű. A flakonok és az airless rendszerek megújuló nyersanyagbázisú parafa aljat kaptak, és cserélhető betéteket tartalmaznak. Az airless pedig védi a terméket az oxidációtól, szennyeződésektől, és a kiszáradástól, mivel nem engedi be a levegőt. A termékek hatóanyaga szintén parafából származik, szuberin tartalmú parafatölgy kivonat.

A biztonság, mint alapkövetelmény
Az érzékeny kozmetikai termékeknél a tisztaság alapvető fontosságú. A gyógyszer-, és élelmiszeriparhoz hasonlóan itt is szigorú higiéniai előírásoknak kell megfelelni. Tisztításkor, fertőtlenítéskor a csomagológépek szerkezeti anyaga nagy terhelésnek van kitéve, lehetőleg semmilyen támadási felületet nem szabad hagyni a szennyeződéseknek. Az IWK fém, műanyag vagy laminált tubusok töltésére alkalmas berendezéseinél kiemelten ügyel arra, hogy ne legyenek holtterek, ahol a baktériumok megtelepedhetnek. A szennyeződések elkerülésének koncepciója már az üres tubusok tálcáról való elvételénél látható. A megfogó kizárólag a külső oldalról érinti a szállítószalagon fekvő üres tubusokat, így szennyeződések bekerülése kizárt.

A megfelelő szín
A csomagoláson a színek megkönnyítik a termék felismerhetőségét, a márka azonosíthatóságát. A fogyasztók könnyebben megjegyzik a színeket, mint a szöveget és tovább megmarad az emlékezetükben. Az erős márkák, mint pl. a Coca Cola vagy a Nivea már a színükkel is összetéveszthetetlenek. A márkaszín kiválasztását speciális színrendszerek segítik. A színskálák standard színeit ofszet technológiával állítják elő, ezekhez lehet igazodni a színek ellenőrzésénél. A standardtól eltérő egyedi színeket is lehet definiálni, minél jobban megközelíti a minta az eredeti anyagot, annál könnyebb az összehasonlítás. Minél jobban egyezik a csomagolás a fogyasztó elvárásaival, annál tökéletesebben tudja képviselni a márkát.

Kiss Rozália
(forrás Interpack szakcikk)

 

5. oldal / 11

Hirdetés
Főoldal

Eseménynaptár

február 2018
H K SZ CS P SZ V
29 30 31 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 1 2 3 4

Aktuális események

Nincs esemény

Állásbörze

Nincs aktuális állásajánlat.
Ma 2018. február 21., szerda, Eleonóra és Zelmira napja van. Holnap Gerzson napja lesz.
Nyomdavilág Online

On-line felhasználók

Oldalainkat 110 vendég böngészi

Szótár

Céginformációk


Hírlevél feliratkozás







Free Joomla Templates by JoomlaShine.com