Pack-Market Portál



EU-FAO összefogás az élelmiszer-hulladékokal szemben

  • PDF
  • Nyomtatás
  • E-mail

Fejenként fele annyi élelmiszer-hulladékot termelünk 2030-ra, ha megvalósulnak a FAO és az EU új szándéknyilatkozatában megfogalmazott célok. A NÉBIH a Maradék nélkül programja révén vesz részt az akcióban. A FAO és az EU az antimikrobiális rezisztencia (AMR) növekvő fenyegetésére is felhívta a figyelmet – a rezisztencia a jelenlegi folyamatok alapján 2050-re akár évi 10 millió halálesetért is felelőssé tehető majd.

Az EU egészségügyért és élelmiszer-biztonságért felelős biztosa, Vytenis Andriukaitis és a FAO főigazgatója, José Graziano da Silva megegyeztek a két szervezet közti együttműködés fokozásáról az élelmiszer-hulladék, az élelmiszer-biztonság és az antimikrobiális rezisztencia (AMR) témaköreiben.

A FAO és EU egy új szándéknyilatkozatban kötelezte el magát a fejenkénti élelmiszer-hulladék 2030-ig történő megfelezésében, összhangban az ENSZ új Fenntartható Fejlődési Célok globális programjával, emellett fokoznák az együttműködést az antimikrobiális rezisztencia (AMR) gazdaságokban és élelmiszerrendszerekben való terjedése ellen.

A FAO római központjában rendezett aláírási ceremónián az EU-biztos elmondta, hogy az élelmiszerveszteség és hulladék a szűkös forrásaink elfogadhatatlan, etikátlan és erkölcstelen pazarlását jelenti, az AMR pedig súlyos társadalmi és gazdasági teher. A FAO-főigazgató vázolta a szervezet jövőképét, miszerint az antibiotikumokat és más antimikrobiális szereket csak betegségek gyógyítására és bizonyos esetekben járványok megelőzésére szabadna használni, de a növekedés serkentésére nem.

Globálisan az emberi fogyasztásra megtermelt élelmiszer harmada – mintegy 1,3 milliárd tonna – vész kárba évente, ami komoly anyagi veszteséget okoz a természeti források elpazarlása mellett. Csak Európában mintegy 88 millió tonna élelmiszer végzi hulladékként évente, melynek EU-s becslések szerint 143 milliárd Euró az anyagi vonzata. Ezen programokkal együtt, a SAVE FOOD kezdeményezés és a csomagolási ipar is sokat tehet az élelmiszerek hulladékká válásának megelőzésében.

Magyarországon évente mintegy 1,8 millió tonna élelmiszerhulladék keletkezik, ennek jelentős hányadát a háztartások termelik. Ez éves szinten fejenként mintegy 68 kg-ot jelent. A hulladék közel fele az élelmiszerpazarlás eredménye, vagyis tudatos fogyasztói magatartással elkerülhető lenne. A NÉBIH Maradék nélkül programja 2016 őszén indult, és a feleslegesen megvásárolt vagy tárolási problémák miatt megromlott élelmiszer mennyiségének csökkentését célozza. A Európai Unió LIFE környezetvédelmi alprogramjának társfinanszírozásában induló szemléletformáló program eredményeképpen mintegy 8-10%-kal szeretné visszaszorítani az élelmiszerpazarlás mértékét, amely becslések szerint megközelítőleg 9 milliárd forintos megtakarítást jelentene a magyar háztartásoknak évente. A Maradék nélkül program keretein belül, egyebek mellett rendezvények, NÉBIH-es és más szerzők tudományos munkái, iskolaprogram és információátadás segíti az élelmiszerhulladék mennyiségének hazai csökkentését.

Mindeközben az antimikrobiális gyógyszerkészítmények megnőtt felhasználása mind a humán-, mind az állati gyógyászatban hozzájárult az antimikrobiális szereknek, antibiotikumoknak ellenálló, ártalmas mikrobák számának növekedéséhez. Emiatt az AMR növekvő fenyegetéssé válik, mely egyes tanulmányok szerint évente akár 10 millió halálesethez és globálisan több mint 100 millió dollár veszteséghez is vezethet 2050-re.

Az EU-ban az antibiotikumok hozamfokozóként való alkalmazását már 2006. január 1-i hatállyal betiltották. Az állatgyógyászatban az antibiotikumok ma az állatok bakteriális eredetű fertőző betegségeinek gyógykezelésére szolgálnak. Az állatok kezelését végző állatorvosnak kell megítélnie, hogy az adott fertőzés igényel-e antimikrobiális kezelést, vagy más intézkedésekkel is kontrollálható.

Magukban a termékekben nincs antibiotikum, hiszen azok az élelmezés-egészségügyi várakozási idő letelte után kerülnek az élelmiszerláncba. A problémát az jelenti, hogy miközben termelték őket, sok antibiotikumot használtak, szelekciós nyomást gyakorolva ezzel a rezisztenciára. Az élelmiszertermelés közben keletkezett, ellenálló baktériumok átterjedése jelenti tehát az igazi veszélyt.

Az összefogás jól mutatja a FAO és EU prioritások metszetét az élelmiszer- és élelmezésbiztonság terén. A FAO vezetésével egy nemzetközi programban az élelmiszer-hulladék és -veszteség globális mérését kívánják fejleszteni, többek között egy éves globális élelmiszerveszteség mutatóval; az Európai Bizottság is az élelmiszerhulladék mérésének módszertanát fejleszti. A FAO pedig aktívan részt vesz az EU élelmiszerveszteséggel és -hulladékkal foglalkozó platformjában.
Az EU Bizottság – összhangban a WHO globális cselekvési tervével és a FAO 2016-2020 időszakra vonatkozó cselekvési tervével – júniusban új, élelmiszerlánc-fókuszú cselekvési tervet fogadott el AMR tekintetében.

(forrás: Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (NÉBIH)

 


HUNGAROPACK Magyar Csomagolási Verseny

  • PDF
  • Nyomtatás
  • E-mail

Az alapításának 50. évfordulóját ünneplő HUNGAROPACK Magyar Csomagolási Verseny díjainak ünnepélyes átadására október 19-én, a CSAOSZ (Csomagolási és Anyagmozgatási Országos Szövetség) által szervezett Csomagolási Konferencia zárásaként került sor.

A képekre, vagy ide kattintva, galéria nyílik >>

A Csomagolási Világszövetség (WPO) által nemzeti rendezvényként elismert esemény célja, hogy lehetőséget nyújtson a csomagolóipar fejlődésének nyomon követésére, az új fejlesztésű csomagolóanyagok, csomagoló­eszközök és csomagolási segédanyagok, valamint csomagolási eljárások hazai megismertetésére és elterjesztésére.

A verseny alkalmat nyújt a magyar csomagolóipar fejlettségének, felkészültségének nemzetközi szintű megmérettetésére is, miután a verseny szervesen kapcsolódik a Csomagolási Világszövetség (WPO) WorldStar versenyéhez.

A CSAOSZ csatlakozott a WPO által is támogatott „Save Food” programhoz és vállalta, hogy az élelmiszercsomagolás terén bemutatott legújabb és leginnovatívabb magyar csomagolási megoldásoknak, vagy csomagolószereknek célzott elismerést ad.

2016 óta a marketig szempontból leginkább kiemelkedő jelentőségű pályamunkának a HUNGAROPACK Marketing, a legegyedibb csomagolásnak pedig a HUNGAROPACK Ipari Kreativitás díjakat is odaítéli. Idén a környezetvédelmi szempontból leginkább előremutató megoldásnak pedig HUNGAROPACK Fenntarthatósági díjat ítélt oda.

Hungaropack 2017 díjat nyertek:

A Caola Zrt. - Caola Skin Revival bőrfiatalító termékcsalád fogyasztói csomagolása nevezéséért.

A Dunapack Kft. – gépjármű alkatrész hullámpapírlemez tálcája, valamint nagyméretű LCD TV hullámpapírlemez doboza nevezéseiért.

A Szkaliczki és Társai Kft. – turbó gépjármű alkatrész újrafelhasználható műanyag tálcája nevezéséért.

Az Sz. Variáns Kft. – Stühmer prémium csokoládé dobozcsaládja nevezéséért.

A Hungaropack 2017 Fenntarthatósági díjat a DS Smith Packaging Hungary Kft. érdemelte ki a Party Miiix pulykafalatok optimalizált dobozcsaládja nevezéséért.

A Hungaropack 2017 Ipari Kreativitás díjat a Codex Zrt. vehette át, többfunkciós tasakzáró ECL címke nevezéséért.

A Hungaropack 2017 Marketing díj nyertese a Keskeny és Társai 2001 Kft., Edelweiss Beauty Complete dobozával.

A Hungaropack 2017 Save Food díjat a Greiner Packaging Kft. és a Sága Foods Zrt. közös nevezése kapta, a Fini Mini & Go mini pulykavirsli fogyasztói csomagolásával.

Különdíjak:

  • A CSAOSZ különdíjait kapták:
  • a Box Print – FSD Packaging Kft. Hell bőröndje,
  • a DS Smith Packaging Hungary Kft. IXO Garden-Set innovatív csomagolása,
  • a Dunapack Kft. „igazi” automata doboza,
  • a Mosonpack Kft., kardántengely univerzális csomagolása,
  • és a Rondo Hullámkartongyártó Kft. Rexona háromsoros display nevezése.

Az Élelmiszer szaklap különdíjait

  • A Box Print – FSD Packaging Kft. Kubu display nevezése,
  • és az STI Petőfi Nyomda Kft. Iceland Luxury ünnepi töltött liba doboza kapta.

A Földművelésügyi Minisztérium által felajánlott különdíjak nyertese

  • az O-I Manufacturing Magyarország Üvegipari Kft., 0,5 literes Nemzeti Pálinkás üvegpalack, és 190 ml-es, S-alakú mézes üveg nevezéseiért,
  • valamint a Coveris Rigid Hungary Kft. 48 ml-es Eezy Spritz flakon, adagoló megoldásáért.

A GS1Magyarország Nonprofit Zrt. különdíjait

  • az Edelmann Hungary Packaging Zrt., „AZ Complete” Cast&Cure technológiával gyártott kartondoboza,
  • valamint a Mondi Békéscsaba Kft. és az Intergraf Digiflex Kft. Arden Grange macskatáp csomagolása kapta.

A Magyar Grafika szaklap különdíját
az STI Petőfi Nyomda Kft. vehette át JDE kávékapszula kartondoboz családja nevezéséért.

A Magyar Műanyagipari Szövetség különdíját
A Szkaliczki és Társai Kft. CNT Clap-Box nevezése érdemelte ki.

A Munkaadók és Gyáriparosok Országos Szövetsége különdíját
A Dunapack Kft. kanapécsomagoló hullámpapírlemez dobozcsaládja kapta.

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium különdíjait

  • a Green Packaging Kft., Alfa Romeo motorháztető többanyagú egyedi védőcsomagolása,
  • valamint a Thermofoam Kft. mennyezeti lámpák logisztikai tálcája nevezése nyerte el.

A Nyomda és Papíripari Szövetség különdíját
a Mondi Békéscsaba Kft. és az Intergraf Digiflex Kft. közös nevezése, a Fokker Cat Bio macskatáp csomagolása kapta.

A Packaging szaklap különdíjait

  • a Béflex Zrt. Fragrance Poligon parfüm display nevezése,
  • valamint a Rondo Hullámkartongyártó Kft., párnatasak kínáló-gyűjtőcsomagolási rendszere kapta.

Portálunk, a Pack-Market különdíját


a Mondi Békéscsaba Kft. és az Intergraf Digiflex Kft. közös nevezése, a Kennels’ Favourite kutyatáp termékcsalád nyerte el.

A Print&Publishing szaklap különdíját
a Helikon Nyomda Kft. Koch Frisch borcímke családja kapta.

A Trade magazin különdíjait

  • a Greiner Packaging Kft. és a Lactalis Hungria Kft., Parmalat Extra gyümölcsjoghurt csomagolása,
  • a Keskeny és Társai 2001 Kft., Aura Botanica „Meghívó” doboza,
  • és az STI Petőfi Nyomda Kft., Chivas Regal whisky promóciós kartondoboza nyerte.

A Transpack szaklap különdíjait

  • a DS Smith Packaging Hungary Kft. , elektromotor újragondolt gazdaságos csomagolási megoldása,
  • a Poliol PET Packaging Kft. és a Félegyházi Tej Kft., Félegyházi Tej termékcsalád csomagolása,
  • valamint a Thermofoam Kft., cserepes rózsatő szállítási csomagolási rendszere kapta.

Okleveles elismerésben részesültek a következő nevezések:

  • Béflex Zrt. MasterChef papírdisplay,
  • a Color Pack Zrt. Fabulon Acne Stop szárító keverék kartondoboza,
  • a DS Smith Packaging Hungary Kft. és a BOS Automotive Products Magyarország Bt., tengerentúli csomagolás autóipari alkatrész számára,
  • a Dunapack Kft. műanyag kerti kocsi hullámpapírlemez doboza és smart display megoldása,
  • a Green Packaging Kft., Dometic főzőlap-család csomagolásának újratervezése,
  • a Keskeny és Társai 2001 Kft., Heidelberg és Hungarikum díszdobozai, valamint a Novo C kartondoboz,
  • a Kompress Nyomdaipari és Szolgáltató Kft, Demänovka ajándékdoboza,
  • a Mosonpack Kft., bútorlábak egységesített hullámpapírlemez doboza,
  • az O-I Manufacturing Magyarország Üvegipari Kft., 390 ml-es, nyolcszögletű mézes üvege,
  • a Rondo Hullámkartongyártó Kft., gyümölcslé család bag-in-box csomagolása,
  • az STI Petőfi Nyomda Kft., L’Oréal exkluzív adventi naptára és a Microse cukorkás dobozcsalád.


A HUNGAROPACK Magyar Csomagolási Verseny 2018-ban újra várja majd a csomagolóipar újdonságait, fejlesztéseit.
 

  

Logisztikai innovációk

  • PDF
  • Nyomtatás
  • E-mail

Eiler Olga szemezgetett a logisztika friss fejlesztéseiből, újdonságaiból.
A képekre, vagy ide kattintva, galéria nyílik >>


Rakodólap ürítő és tubusadagoló


A Cobot rendszer olyan kollaboratív robot (collaboratív robot vagy Co-robot ), amely az automatizáció területén már bizonyos ideje rendelkezésre álló robot gépegység, amellyel  könnyű robot megoldásokat lehet megvalósítani. A Cobot olyan robot, amely az emberrel valamilyen módon együttműködik, szemben az autonóm robotokkal, amelyek önállóan működnek. A benevező ezzel a cobot rendszerrel olyan rakodólap ürítő és tubus adagoló egységet valósított meg, amely a tubusokat a csomagolásból automatikusan kiszedi és a tubustöltő gépegységbe adagolja, tehát nem szükséges intralogisztikai eszköz alkalmazása.                                                                                                                    

A megoldás előnyei:                                                                                                                                                   

  • együttműködés a gépkezelővel védőburkolat nélkül                                                              
  • flexibilis elhelyezési lehetőség kis területen                                                                                              
  • könnyű kivitel                                                                                                                                   

Benevező :  Mathias Ponzelar
Fejlesztők:  Thomas Behringer, Jannis Westphal                                                                                    
Gyártó: IWK Verpackungstechnik GmbH
Felhasználók: a megrendelők világszerte

Display mosáshoz alkalmazott kendőkhöz


Az ¼-méretű display a mosás témáját a felhasználó számára már távolból figyelemfelkeltővé teszi. A display grafikája egy mosógép, amely árukínáló is, mivel a termékkel feltöltve mutatja be a különféle a mosáshoz használható kendőket. 
A display márka-kommunikációja előnyös, a gyártó a Heitmann logója erőteljesen érvényesül a grafikán. Az eladótérben az értékesítés helyén a termék feltűnő bemutatásával a vevőt valósággal odacsábítja. A display megjelenése világos és egyértelmű, grafikája az oldalakon folytatódik. A bemutató, önkiszolgáló display-ből a mosókendők három változatából 180 darab megvásárolható. A koncepció kitűnő, mert a display egyúttal szállítási csomagolás, amely a gyártástól egészen az értékesítésig, a teljes logisztikai láncon végigkíséri a terméket.       
                                                                       
Tervező és gyártó: DS Smith Packaging Deutschland Stiftung & Co. KG
Designer: Joachim Iller , Fejlesztő: Stephan Vogler
Felhasználó: BRAUNS-HEITMANN GmbH & Co. KG

FlexLink iF DESIGN AWARD 2017


A nemzetközileg ismert, és elismert iF DESIGN AWARD 2017 évi versenyén, a FlexLink WLX, innovatív rozsdamentes szállítópálya rendszerét is kitüntette a zsűri, az úttörő dizájnt és a felhasználói előnyöket díjazták. A kitüntető címet a vállalat már másodszor nyerte el. A WLX szállítópálya biztonságos üzemelést tesz lehetővé, emellett üzemeltetési költsége alacsony. A szállítópályák széles választéka érhető el, modularitásának köszönhetően. Az élelmiszeripari higiéniai követelményeknek messzemenően megfelel, mindez az élelmiszer feldolgozásnál és a primer csomagolásnál különösen fontos tényező. A konstrukció nagyon egyszerű és eredményes tisztítást tesz lehetővé, a fejlesztésnél ügyeltek a gépkezelők biztonságára is, nincsenek hegyes sarkok és szélek, tisztításkor könnyen megemelhető a szállítószalag, az integrált emelő jóvoltából, e mellett alacsony zajszinttel rendelkezik, amit az operátorok fognak nagyra értékelni. Az üzemmérnökök elismerik a tervezés moduláris jellegét és sokoldalúságát, miközben a vezetők és a tulajdonosok értékelik a magas hatékonyságot, a termékek finom kezelését és az alacsony költségeket.
Fotó: iF DESIGN AWARD 2017
 
Emili intralogisztikai szállítóeszköz


A Fraunhofer Institut 2017. évi Logimaton mutatta be az „Emili” nevű forradalmian új vezető nélküli intralogisztiakai szállítóeszközét, amely kézmozdulattal irányítható kisméretű terhek szállítására alkalmas. Az EMILI név az „Ergonomischer, mobiler, interaktiver Ladungsträger für die Intralogistik”  kezdőbetüiből származik, tehát ergnomikus, mobil, interaktív teherszállító az intralogisztikában. Az Emili az első autonom vezető nélküli szállítóeszköz, amely lehetővé teszi az ember és a gép közötti kommunikációt. Kézmozdolatokkal  vezérelhető, fordítható és továbbítható és közvetlenül a környezetében az emberrel kommunikál. Mindez egy kis computer-rendszerrel működik, amely a dolgozónál van, akár egy kis intelligens csuklópánt formájában, amely a kézmozdulatokat az Emilihez szikra formájában közvetíti. Alternatív megoldásként az Emili okos telefonnal vagy tablettel is rányítható. Az Emili ezen kívül még fontos információkat is képes továbbítani, mindez a frontoldalán lévő energiatakarékos E-ink-display segítségével, a jövő raktárában képes leolvasni és továbbítani. A jármű és az ember között így léterjön a kommunikáció, amely a jövőben lehetséges lesz és az intelligens gépek mint az Emili együtt tudnak majd működni az emberrel.
Fotó: Fraunhofer Institut

Vezető nélküli logisztikai eszközök


A linzi DS AUTOMOTION GmbH több mint 30 éve foglalkozik vezető nélküli szállítóeszközök fejlesztésével és gyártásával és ma már világszerte ismert és elismert ezen a területen. Különböző iparágak számára gyárt és szállít: Járműipar, kórházak és egészségügy, mezőgazdaság és általában az intralogisztika.

Az üzemen belül a raklapok és egyéb teherhordó eszközök szállítása a DS ATOMOTION vezető nélküli szállítóeszközével ellenőrzéssel és áttekinthetően végezhető.
A megrendelői és a szállítási követelményeknek megfelelő megoldására képes az intralogisztika specialistája a DS AUTOMOTION. A vállalat megoldásainál fontos a megbízhatóság, a gazdaságosság és az alkalmasság.                                                                                                           

A gyártmányok előnyei:

  • a legnagyobb biztonság a szállítmány, a dolgozók és az üzemi környezet számára
  • az üzemen belüli logisztikai költségek csökkentése                                                                                                          
  • a termelési rugalmasság növelése
  • az anyag és raktárkészlet automatikus követése
  • a logisztikai folyamatok optimalizálása
  • a rendszer integrálása a termelésbe
  • a logisztika bevitele a termelés-tervezési rendszerbe

Járművek vezető nélkül
Napjainkban a járműiparban fejlesztési trend a vezető nélküli megoldások megvalósítása. Először a kötöttpályás területen, a metróknál vezették be. Később más területeken is, például a mezőgazdasági gépek területén (Lásd az Agrárágazat szakfolyóirat 2017.júniusi számában). Párhuzamosan a járműgyártás multinacionális vállalatai is foglalkoznak a vezető nélküli közúti gépkocsik fejlesztésével.

Bécs vezető nélküli autóbuszt fejleszt


Vezető nélküli autobuszvonalat kap rövidesen Bécs, amelynek fejlesztését a Közlekedési Minisztérium támogatja. Az önjáró tömegközlekedési eszközök napjainkban már megatrendet jelentenek, amely a városokat fenntartható irányban változtatja meg. A fejlesztésben több vállalat illetve intézet vesz részt: AIT Austrian Institute of Technology, a KFV (Közlekedésbiztonsági Kuratorium,a TÜV AUSTRIA, a SIEMENS AG Österreich, valamint a francia gyártó a NAVYA. Az első automatizált buszvonalon NAVYA ARMA mikrobusz fog közlekedni, amelyben 11 utas fér el, meghajtás elektromotorral történik és napjainkban különböző teszt vonalon jár, Bécs új városrészében Seestadt Aspernben. Az üzembehelyezésig még számos feladatot kell megoldani, amíg a vezető nélküli mikrobuszt a multimodális rendszerbe be lehet illeszteni. Az új autóbusznak „tanulásképesnek” és „kommunikatívnak kell lennie, hogy a tárgyakat és az embereket felismerje. A projekt 2017 nyarán kezdődött és mielőtt 2018 elején Bécsben bevezetik, még számos jogi és szabályozási kérdést kell tisztázni.
Fotó :  Pierre Salomé - "Aishuu"

Személygépkocsi vezető nélkül


Az önjáró illetve vezető nélküli személygépkocsi megvalósítása közelebb került és a közeljövőben megtörténhet. Jelenleg a MERCEDES S-Klasse vezető nélküli személygépkocsit már tesztelik. Néhány éven belül elképzelhető, hogy az önjáró autó működni fog. A gyártó és a PR-cégek nem tartják képtelenségnek, hogy az új gyártmányhoz vevőt szerezzenek. Először azonban sorozatgyártásra van szükség és arra, hogy a sebességet a forgalomhoz alkalmazzák. A Golem.de szakfolyóirat az elmúlt hetekben tesztelte az S-Klasse ugrásszerű fejlesztésének határait. Még számos fejlesztési kérdést kell megoldani.
A felmerült problémák egyike a kanyarok esetén a sebesség csökkentése, amely még eltérő nedves és száraz utak esetén. A gépkocsinak vezető nélkül is észlelnie kell a gyalogosokat, az állatokat és a tárgyakat ködben, sötétben, esőben.
Fotó: Friedhelm Greis/Golem.de

 


Nyolcvan milliárd forint hitel kkv-knak

  • PDF
  • Nyomtatás
  • E-mail

Az Európai Beruházási Alap (EBA) és a Garantiqa Hitelgarancia Zrt. megállapodása alapján 80 milliárd forint hitelt kaphatnak a magyarországi kis- és középvállalkozások (kkv-k) a COSME, a kis- és középvállalkozások versenyképességét segítő programban.

Az erről szóló megállapodást október 6-án Budapesten írták alá. Pier Luigi Gilibert, az EBA vezérigazgatója az aláírás után elmondta: az alap elkötelezetten támogatja a kkv-kat, most az eddigi legjelentősebb megállapodást írta alá Magyarországon a Garantiqával, ezzel a szerződéssel 3500 magyarországi kis- és középvállalkozás kaphat a munkahelyteremtés és a növekedés ösztönzéséhez garanciatámogatást.

Búza Éva, a Garantiqa Hitelgarancia Zrt. vezérigazgatója kiemelte: a zrt. garanciaállománya tavaly 21 százalékkal, 443 milliárd forintra nőtt, a garanciakonstrukciók segítségével pedig 540 milliárd forint hitelhez jutottak a vállalkozások az elmúlt évben. A cég vezetése arra számít, hogy az idén is több mint 20 százalékkal növekedhet a társaság garanciaállománya, köszönhetően többek közt a most kötött együttműködési megállapodásnak, ezzel a kkv-knak kihelyezett hitelportfólió 650 milliárd forintra emelkedhet - hangsúlyozta a vezérigazgató.

Búza Éva kiemelte: ez a konstrukció nem számít állami támogatásnak, hiszen az Európai Bizottság azon célját szolgálja, hogy erősítse az unió kis- és középvállalkozói szektorát, emiatt ezt a támogatást olyan cégek is megkaphatják, amelyek már kimerítették az állami támogatási keretüket. Emellett a szerződéssel igényelhető a hitelgarancia olyan területeken is, amelyek eddig csak korlátozott támogatásban részesülhettek, ilyen célterületek lehetnek a mezőgazdasági cégek és a megállapodás megnyitotta a garanciatámogatás lehetőségét az exportfinanszírozásban is - fűzte hozzá.

Búza Éva rámutatott: a COSME programban a garanciát magasabb összegű hitel mellé is igénybe lehet venni, a kezességvállalás egyedi felső határa 920 millió forint. A konstrukcióval a kezdő vállalkozásoknak is ajánl kezességi terméket a programban a Garantiqa - mutatott rá Búza Éva. A garanciavállalás mértéke a legtöbb COSME-terméknél 85 százalékos, de van olyan konstrukció is, ahol 90 százalékos a kezesség nagysága.

Zupkó Gábor, az Európai Unió magyarországi képviseletének vezetője elmondta: az európai beruházásélénkítő Juncker-tervnek köszönhetően Európában mostanáig 233 milliárd eurónyi hitellel és támogatással tudtak segíteni 450 ezer kkv-nek és 270 nagyprojektnek. Magyarországon a Garantiqával kötött megállapodás az ötödik, ugyanakkor a legnagyobb keretösszegű szerződés a COSME révén 7 ezer hazai kkv vehet igénybe uniós támogatás révén kedvezményes hitel- és garanciaterméket.

Búza Éva kiemelte: az idén 25 éves Garantiqa az alapítása óta 400 ezer ügyletben mintegy 5000 milliárd forint hitelügylethez nyújtott garanciatámogatást. Ez az jelenti, hogy minden hetedik kkv-hitelt segítette valamilyen garancia - tette hozzá a vezérigazgató.

Pier Luigi Gilibert, az EBA vezérigazgatója kérdésre elmondta: a COSME-program termékeivel a kockázatosabb vállalkozások, illetve startup-cégek finanszírozását is elő kell segíteni.

Bernáth Tamás, az MFB elnök-vezérigazgatója kiemelte: az MFB-csoporton belül munkacsoport vizsgálja, milyen legyen az egészséges kockázatvállalás szintje a garanciatermékek esetében. A kisebb, banki termékekkel nem, vagy nehezebben támogatható mikro- és kis cégek számára az MFB dolgozik azon, hogy a korábbiakban sikeres mikrohitel programot újraindítsa - jelezte.

Az MFB elnök-vezérigazgatója rámutatott: az MFB részt vesz az EU kkv-beruházási platformjának kidolgozásában, ahol a hitel- és garanciatermékek mellett tőkejuttatást is kaphatnak a vállalkozások.

(forrás: MTI)

  

Drinktec 2017 München

  • PDF
  • Nyomtatás
  • E-mail

A 170 országból érkezett több mint 76 000 látogatóval és a 80 országból érkezett 1749 kiállítóval a drinktec 2017 rekordot döntött a kiállítás 66 éves történetében.

A képekre, vagy ide kattintva galéria nyílik >>

Több mint 76 000 látogatóval, 170 országból, a drinktec 66 éves történelmének legkiemelkedőbb eredményét jelképezi, és felülmúlta az elvárásokat. A látogatók száma 10 ezerrel nőtt az előző, 2013. évi eseményhez képest. Különösen nemzetközi szinten jelentős, ahol a drinktec már most is nagyon erős, hogy a kiállítás ismét képes volt a növekedésre, ezúttal 12 százalékkal. A külföldi látogatók aránya így 67 százalékra emelkedett. A kiállítók száma pedig 80 országból 1749-re nőtt – ami ugyancsak új rekord. - Ez főként a SIMEI technológiai szakvásárnak köszönhető, melyet először tartottak a drinktec részeként.

„A valaha volt legjobb drinktec”
Volker Kronseder, a drinktec tanácsadó testületének elnöke és A VDMA Beverage Machinery and Dairy Technology Association elnöke az ötnapos vásár után rendkívül pozitívan nyilatkozott: „Számomra ez a valaha volt legjobb drinktec kiállítás. Különösen érdekes szempont volt, hogy a SIMEI-t első alkalommal integráltuk a drinktecbe, és új rekordot ért el a kiállítók száma. Újra magas nemzetközi színvonalat tudtunk elérni, számos minőségi látogatóval. Ez a vásár nagy lökést adhat a globális ital- és az élelmiszeriparnak a következő négy évre.”

Kiállítói vélemények:
Ernesto Abbona, az Unione Italiana Vini (UIV) elnöke a következő következtetést vonta le:
„Nagyon büszkék vagyunk arra, hogy a SIMEI átlépte nemzeti határait, és a drinktec-kel együtt megnyitotta a vállalatok nemzetközivé válásának útját. Néhány kiállítóval beszéltem az elmúlt napokban, és mindannyian egyetértettek abban, hogy a kiállítás sikeres volt. Meg tudtunk birkózni a déli félteke új célcsoportjaival, akiket egyébként valószínűleg nem tudtunk volna elérni. A várakozások szerint a szőlőtermesztés csökkenése azon borászok számát is visszafogta, akik részt vettek néhány európai és észak-amerikai országból.”

Az a tény, hogy a látogatók körében a bor, a pezsgő és a szeszes italok iránti érdeklődés megduplázódott elsősorban a SIMEI kiállítás egyidejű rendezésének köszönhető. A drinktec és a SIMEI közötti első együttműködést a SIMEI kiállítói pozitívan értékelték. Marzio Dal Cin, az Anformape elnöke (National Association of Machinery Suppliers and Products for Winemaking) összefoglalta az ott kiállító tagvállalatok visszajelzéseit: „A SIMEI kiállítóinak benyomásai a legtöbb esetben nagyon jók. Számos nemzetközi látogató jelenléte, különösen a déli féltekéről, nagyon pozitív szempont, és az oka annak, hogy a vállalatok hisznek ebben a projektben.” Cristina Bertolaso, az azonos nevű cég vezetője, hasonló véleményének adott hangot: „A SIMEI Münchenben történt megrendezése nyereség számunkra, mert sok új potenciális ügyfelet hozott nekünk. Készek vagyunk új piacok meghódítására.” Carlo Gai, a GAI vezetője megjegyezte: „Az olasz bortechnikát világszerte tiszteletben tartják, és feltétlenül meg kell ragadnunk a lehetőséget, hogy bemutassuk ezt egy ilyen nagy nemzetközi közönségnek.”

Különbemutatók, kísérőrendezvények:

Olajok+zsírok
A növényi- és állati eredetű olajok és zsírok előállítása és továbbfeldolgozásuk tematikájának integrálása a drinktec vásárba, nagy sikert aratott. A C1-es csarnokban 49 kiállító vett részt 16 országból. A drinktec szinergiája elsősorban a folyékony élelmiszerek területén valósult meg, ahol gyakran hasonló gépeket és alkatrészeket használnak. A drinktec és az olajok+zsírok kombinációja a látogatók pozitív válaszával találkozott, amint azt a folyékony élelmiszerek szegmenséből érkező látogatók száma is mutatja: ez 8.700-ról 10.700-ra vagyis 22% -ra növekedett.

PRO FachHANDEL
PRO FachHANDEL, a német kényelmi és szakosított italgyártás vezető kiállítása ugyancsak először került megrendezésre a drinktech 2017 részeként. Ennek eredményeként a drinktec kovácsolta a kapcsolatot a speciális italok szektorával.

A támogató program számos eseménye - a hálózati platformok, díjak, valamint a konferenciák és fórumok - szintén jelentős érdeklődésre tarthatott számot. A világ minden tájáról származó, különösen a kézműves, sörfőzdék a Place2beer különbemutató iránt érdeklődtek. Minden ötödik italgyártó ebből a szegmensből érkezett. Az Innovation Flow Lounge, amelyet 2013-ban hoztak létre, különösen az értékesítési és marketing területek látogatói számára, mintegy 1 000 érdeklődőt vonzott a világ minden tájáról. Az A2-es csarnokban található drinktec Forum szintén jól szerepelt, mintegy 1300 látogatót vonzott.

A drinktec számokban:

Különösen a tengerentúli látogatók száma tanúskodik arról, hogy a drinktec világméretű esemény, és joggal tekintik az ipar globális gazdasági csúcstalálkozójának. A Kínából érkező látogatók száma több mint 2 000 volt, ami 65%-os növekedést jelent. Ez azt jelenti, hogy Kína már a második helyet foglalja el, - azon országok Top 10-es rangsorában, ahonnan a legtöbb látogató érkezett -, közvetlenül Olaszország mögött, amely hasonlóan jelentős növekedést ért el: 45%-ot, 5 240 látogatóval. Franciaország, szintén jelentős borvidékekkel, idén negyedik helyen állt 1800 látogatóval. Dél-Amerikából is figyelemreméltó emelkedést tapasztaltak a szervezők, nyilvánvalóan a SIMEI együttes megrendezése is segített az Argentin látogatók számának 165%-os növekedésében. Brazíliából pedig, 40%-os emelkedéssel 1 100 látogató érkezett. Olaszország, Kína és Franciaország mellett az első tíz ország között szerepelt Oroszország (1 857), az Egyesült Királyság (1 619), az Egyesült Államok (1 570), Ausztria (1 567), Spanyolország (1 254) és Hollandia (1 221 látogató).

Az előző évekhez hasonlóan a drinktec ismét kiemelkedő elismerést szerzett a látogatók között. Majdnem mindegyikük (97%) a kiállítást "kiválónak" minősítette, és 96%-uk 2021-ben vissza kíván térni. Az új kiállítási területek szintén jól teljesítettek. A látogatók 88 százaléka pozitív véleményt adott a SIMEI@drinktec-ről, 93% pedig dicsérte a különbemutatókat és kísérőrendezvényeket.

A drinktec és SIMEI szakvásárok magyar kiállítói
ADM WILD SEE Kft.
Agrometal Klaster Zrt.
Döhler Hungária Kft.
DOLIUM Első Hazai Hordógyár Kft.
Flavorchem Europe Kft.
POLIOL PET Packaging Kft.
Sure Torque Európa kft.
ZIP Technologies Kft.

A drinktec-ről
A drinktec szakvásár 1951 óta kerül megrendezésre Münchenben, és 1985 óta négyévente tartják. Ez az egyik legfontosabb esemény az iparban. A világ minden tájáról érkező gyártók és beszállítók, beleértve a globális konszerneket és a kkv-kat is, itt találkoznak az ital- és folyékony élelmiszer-ipari ágazat kis- és nagy termelőivel, kereskedőivel.

A drinktec a jövőt is alakítja. A vásár a világpremierek első számú platformjaként tekinthető. A gyártók bemutatják legfrissebb technológiáikat mindenféle ital és folyékony élelmiszer előállítására, töltésére és csomagolására - beleértve a nyersanyagokat és a logisztikai megoldásokat is. Az ital-marketing és a csomagolás dizájn témakörei kerekítik ki a portfóliót.

A SIMEI-ről
A világ vezető borászati technológiával foglalkozó vásárát 2017-ben tartották első alkalommal a drinktec szerves részeként. Az Unione Italiana Vini (UIV) szervezésében a vásár nagy hagyományokkal bír. 1963 óta tartották Milánóban, kétévente. A Messe München vásártársasággal kötött megállapodás értelmében a SIMEI fenntartja kétéves ciklusát, amely a jövőben váltakozva Olaszországban és Münchenben kerül megrendezésre. Egy a SIMEI számára kialakított kiállítási területen, amely több mint 20 000 négyzetmétert fedett le, a drinktech 2017 részeként mutatták be a gépgyártás és a borfeldolgozás valamennyi eszközét, beleértve a csomagolási megoldásokat is.

 

4. oldal / 11

Hirdetés
Főoldal

Eseménynaptár

február 2018
H K SZ CS P SZ V
29 30 31 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 1 2 3 4

Aktuális események

Nincs esemény

Állásbörze

Nincs aktuális állásajánlat.
Ma 2018. február 21., szerda, Eleonóra és Zelmira napja van. Holnap Gerzson napja lesz.
Nyomdavilág Online

On-line felhasználók

Oldalainkat 70 vendég böngészi

Szótár

Céginformációk


Hírlevél feliratkozás







Free Joomla Templates by JoomlaShine.com