Pack-Market Portál



WPO Position Papers

  • PDF
  • Nyomtatás
  • E-mail

A WPO új „Position Papers” kiadványokat jelentet meg a globális csomagolási közösség számára. Az új kiadványok az "Oktatás és képzés a csomagolásban" és a "Csomagolás és ellátási lánc menedzsment" témakörökben érhetők el.

Chicago (USA), - a WPO (World Packaging Organization) két új Position Papers kiadványt tett közzé, amelyek letölthetők a www.worldpackaging.org címről. A WPO alelnöke, Pierre Pienaar által írt "Oktatás és képzés a csomagolásban" című kiadvány egyértelmű és átfogó képet ad arról, hogy mi a csomagolás és milyen szerepet játszhat az oktatás a csomagolás területén.

"Ennek a tanulmánynak az a célja, hogy segítsen előmozdítani a globális csomagolási oktatást, mind a fejlett, mind a fejlődő világban. Ez a dokumentum egyike a WPO állásfoglalásainak, amelyek célja egyértelműen megfogalmazni a szervezet nézeteit és gondolkodását a csomagolási oktatás szempontjából kulcsfontosságú kérdésekben.”

A cél, hogy a WPO szabványosítással, kapacitásépítéssel segítse a tagországokat a megfelelő stratégiák kidolgozásában a csomagolás oktatására a globalizált világban. Mivel ez egy gyorsan fejlődő terület, a vázolt helyzet valószínűleg fejlődik, és később felülvizsgálatra kerül majd sor "- írja Mr. Pienaar a bevezető fejezetben.

A Packaging Science and Economics alelnöke, Dr. Carl Olsmats, aki a "Csomagolás és ellátási lánc menedzsment" című kiadvány szerzője, így foglalta össze a téma fontosságát: "Világos, hogy a csomagolás jelentősen hozzájárulhat a teljes ellátási lánc teljesítményéhez. Ennek a lehetőségnek a kiaknázásához fontos, hogy a csomagolóipar hosszú távú kapcsolatokat építsen ki, nemcsak a közvetlen ügyfelekkel, hanem az ügyfelek ügyfeleivel és végső soron a végfelhasználókkal is. A csomagolórendszereknek alkalmasaknak kell lenniük a szükséges funkciók véghezvitelére az ellátási láncban. Ezen követelmények közé tartoznak a fenntarthatósági igények, a lokális piacoknak való megfelelés, vagy az újrahasznosítási rendszerekkel való együttműködés. Az ellátási lánc integrációja kulcsfontosságú csomagolási stratégia a holisztikus csomagolási küldetés teljesítéséhez, azaz hogy több forrást takarítson meg, mint amennyi költséggel jár. "

Mindkét „Position Paper” kiadvány, valamint további anyagok, letölthetők, (angol nyelven), ide kattintva >>
 

 


Bliszter-csomagolás, műanyag nélkül

  • PDF
  • Nyomtatás
  • E-mail

A világ egyik legelterjedtebb csomagolási formája - a bliszter-csomagolás – már készülhet teljes mértékben kartonpapírból is. Két fő előnye a környezetre gyakorolt hatás csökkentése valamint a fogyasztói düh és az önsérülés veszélyének mérséklése.

A bliszter-csomagolások a kiskereskedelemben jellemzően tartóhoz vannak rögzítve, és gyakran tartalmaznak egy kartonpapír-hátlapot, valamint egy átlátszó műanyag „buborékot”, hogy megjelenítsék a terméket a fogyasztónak. A norvég Moltzau cég érdekes tervezése, a Cefapac, kedvezőbb környezeti hatást eredményez, könnyebben nyitható és mindezekért már díjat is nyert.

„Fejlesztési munkánknak két kiindulópontja volt: a környezeti hatás csökkentése és egy könnyebben nyitható bliszter-csomagolás létrehozása" - magyarázta Eirik Faukland, a cég K + F csomagolási veteránja. "A műanyag bliszter-csomagolások nyitásának nehézségével kapcsolatos jól ismert probléma megoldására az alapkoncepció az volt, hogy a műanyagot kartonra cseréljük. A Cefapac megoldás egyedisége abban rejlik, hogy az összes hagyományos hajtást perforációval helyettesítjük, ami megadja a kívánt nyitási tulajdonságokat.”

Azonban, ha a perforáció helyettesíti a hajtást, a kockázat az, hogy nem képes megfelelően védeni a csomag tartalmát. Ezért döntő fontosságú, hogy milyen a felhasznált kartonpapír.

"Az Invercote kiváló szakítószilárdsága a jó minőségű csomagolás előfeltétele, így a Moltzau által gyártott csomagolásokon a perforációk lehetővé tették az ügyfelek számára, hogy növeljék a töltővonalak sebességét, a hagyományos csomagolóanyagok használatához képest " - tette hozzá Faukland.

A világ vezető sí-viasz gyártója, a Swix már Cefapac csomagolásban hozza forgalomba viaszait. Ilyen csomagolásban már kaphatók sebtapaszok és nem vényköteles gyógyszerek, kötszerek is. A Cefapac megoldást 2015 őszén a Scanstar, Skandináv csomagolási díjjal jutalmazták, 2017-ben pedig elnyerte a WorldStar díjat is.

Melegen dicsérték a svéd és norvég reumatológiai egyesületek képviselői is Eirik Faukland urat, a csomagolás tervezőjét, mert ezek az egyesületek aktívan ösztönzik a csomagolóipart a csomagolás könnyebben nyitható formáinak fejlesztésére.

  

WorldStar Packaging Awards 2018

  • PDF
  • Nyomtatás
  • E-mail

Már lehet jelentkezni a WorldStar Packaging Awards 2018 megmérettetésre. A határidő 2017. október 6.

Chicago, 2017. június – A WPO (World Packaging Organization - www.worldpackaging.org) bejelentette, hogy mostantól, egészen október 6-ig várják a nevezéseket a WorldStar Packaging Awards 2018 versenyre. "Valamennyi WPO-tagot bátorítunk, szerte a világon, hogy segítsen nekünk promotálni a legnagyobb és legfontosabb globális csomagolási díjat "- mondta Thomas Schneider, a WPO elnöke.

A WorldStar díjra való nevezésre azok jogosultak, akik már elnyerték a WPO által elismert nemzeti díjat. "Az elmúlt 50 évben a WorldStar a WPO egyik legjelentősebb eseményévé vált, tavaly már 291 nevezés érkezett, 35 országból. Mint mindig, a következő versenyünk célja is a nevezők és a résztvevő országok számának növelése "- tette hozzá Mr. Schneider.

A következő verseny menetrendje:

2017. október 6. – Nevezési határidő

2017. november 9. – Zsűrizés, helyszíne: Rio de Janeiro, Brazília.

2017. december – Nyertesek bejelentése

2018. május 2. – Díjátadó gála, helyszíne: Marriott Resort, Surfers Paradise, Queensland, Ausztrália.

 


A befektetők magabiztosak a Brexit bejelentését követő fellendülés után

  • PDF
  • Nyomtatás
  • E-mail

Közép-Európa kockázatitőke-befektetési aktivitása várhatóan élénkülni fog – erre utal az is, hogy a Deloitte legutóbbi közép-európai kockázati tőke bizalmi felmérése óta a bizalmi index a korábbi visszaesésre rácáfolva újra emelkedést mutat.

A jelek most már arra utalnak, hogy a kockázatitőke-befektetési piacon a Brexit bejelentését követően megfigyelhető visszaesés inkább csak átmeneti megtorpanás volt, mintsem tartós zuhanás; különösen igaz ez Közép-Európára, hiszen a térség az év végi aktivitás hatására csábító célponttá vált a befektetők számára. Ennek oka, hogy számos nagy értékű befektetés és kilépés zajlott le a régióban, és ez a lendület várhatóan továbbra is megmarad: a felmérésben részt vevők közel fele (47%-a) az aktivitás élénkülését várja, noha fél évvel ezelőtt csak a válaszadók harmada vélekedett így. A befektetési kedv is bizakodásra ad okot, ugyanis a megkérdezettek 63%-a tervezi, hogy az elkövetkezendő hónapokban inkább befektetni fog, mint eladni.

A befektetői optimizmus és a gazdaság teljesítménye rendszerint korrelál egymással, és ez a mostani felmérésben sincs másképp: megduplázódott azoknak a száma (16%), akik a következő néhány hónapban javulást várnak a térség gazdasági helyzetében.  Hasonlóan jó hír, hogy csupán a válaszadók egytizede számít arra, hogy romlani fognak a körülmények, míg ugyanez az érték 2016 októberében 30% volt.

"Európa nagy része kivárásra rendezkedett be a Brexit bejelentését követően, és ez az aktivitási mutatókban is tükröződik. Közép-Európa 2016-ban jól teljesített (különösen a referendumot követően), és a befektetői bizalom alakulása arra enged következtetni, hogy a piac a jövőben is bővülni fog" – mondta Mark Jung, a Deloitte partnere és a kockázatitőke-befektetési területért felelős közép-európai vezetője. „A régióban tavaly lezajlott befektetések és kilépések között jó néhány igen jelentős ügyletet is megtalálhatunk. A számos nagy értékű kilépés és a jelentős számú tőkebefektetési ügylet jól példázza a térség rugalmasságát.”

Továbbra is a piacvezető vállalatok a legversenyképesebb célpontok a régióban, de ez átalakulóban van, hiszen a középméretű, gyorsan növekvő cégek egyre előkelőbb helyet foglalnak el a rangsorban. A megkérdezettek 42%-a úgy véli, hogy ebben a szegmensben lesz a legélesebb verseny az elkövetkezendő hónapokban, ez pedig több mint kétszer annyi, mint az előző felmérésben mért 20%. Ez is azt bizonyítja, hogy egyre több az olyan vállalkozás a térségben, amely az érettség szakaszába lép.

A felmérés részletes eredményeit ide kattintva tekintheti meg >>

  

Elindult a jelentkezés a drupa 2020 kiállításra

  • PDF
  • Nyomtatás
  • E-mail

Eldördült a startpisztoly a nyomtatási technológiák vezető világvásárához / A speciális témák az ágazat innovációs képességére összpontosítanak / Új kiemelt látványelem az „embrace the future“

Eldördült a startpisztoly a drupa 2020 szakvásárhoz! Világos stratégiai orientációval, új kommunikációs irányvonallal és jövőbe mutató, csúcstechnológiai témákkal hívja a nyomtatási technológiák vezető világvására a kiállítókat, szerte a világból, hogy 2020. június 16 - 26. között felvonultassák innovációikat Düsseldorfban. A kiállítók online regisztrációja már elérhető a www.drupa.com honlapon. A jelentkezési határidő 2018. október 31.

A drupa 2016 kiállítói ezekben a napokban kapják kézhez a drupa 2020 szakvásárt bemutató, méltóan magas színvonalon nyomtatott arculati kiadványt. A világméretű marketingkampány a május 4 - 10. között rendezett interpack 2017 szakvásáron, a nemzetközi csomagolóipar és a kapcsolódó technológiai iparágak legnagyobb seregszemléjén vette kezdetét. A drupa 2020 sajtókonferencia keretében mutatkozott be itt a nemzetközi médiapartnereknek.

A drupa 2016 kiemelkedő látványelemeinek érzelem-gazdag továbbfejlesztésével hangoljuk a nyomdai ágazatot a 2020-as seregszemlére. A Niehaus Knüwer and friends ügynökséggel megvalósított koncepció azt a hihetetlen ütemű és mértékű változást tükrözi, amelyet az iparágban tapasztalhattunk; az új kiemelt látványelem a szépséget, az esztétikumot, a kreativitást ötvözi a mély tartalommal. Sabine Geldermann, a drupa igazgatója és a Messe Düsseldorf vásárvállalat nyomtatási technológiai vásárainak globális vásárigazgatója külön felhívta a figyelmet a kiemelt látványelem nemes vonásaira és kitapinthatóságára. „A pillangó törékeny szárnyai az útra kelést és a változást jelképezik – ez az átalakulási folyamat érint minden iparágat, de mindenekelőtt a hagyományos nyomdászatot, annak minden egyes vállalatát és szakemberét. Ez szemléletváltással, az új folyamatokhoz való alkalmazkodással és új üzleti modellek térnyerésével jár együtt – ez a változás az emberek fejében zajlik. Az új marketingkampány középpontjában különböző egyének állnak, egyrészről hangsúlyozva a drupa nemzetközi jellegét, másrészről pedig azt, hogy egy szakvásár az érzelmeket és az élményeket képviseli és végül, de nem utolsó sorban - az emberek közötti üzletkötést. Az egyes fejek körül színes, a nyomtatott termékek sokoldalú alkalmazási lehetőségeit jelképező számjegyeket látunk. A drupa 2020 az „embrace the future“ jelmondattal hívja a kiállítókat és látogatókat, hogy aktívan éljék meg és fogadják el a jövő technológiai újdonságait, irányzatait és kihívásait, hogy saját vállalati folyamataikban is sikerrel valósítsák meg az újítást és kiaknázzák az ebből származó új lehetőségeket.”

Ennek köszönhetően a drupa 2020 szakvásár a 2016-os siker folytatása lesz abban a tekintetben is, hogy az ágazat egyetlen más rendezvénye sem bír ilyen jelentős nemzetközi súllyal és befolyással. A drupa 2020 következetesen folytatja az eddigi erőfeszítéseket: az újrapozícionálást és a jelentős növekedési potenciállal kecsegtető, jövőbemutató témák előtérbe helyezését. A szakvásár kínálati profilja könnyen átláthatóan tagolódik az alábbi termékcsoportokra:

1. nyomdai előkészítés / nyomtatás
2. média-előkészítés / többcsatornás hasznosítás
3. nyomdai utómunkák / konvertálás / csomagolás
4. a jövő technológiái
5. anyagok
6. berendezések / szolgáltatások / infrastruktúra

Kiemelt témák: csomagolások gyártása, funkcionális, térbeli és ipari nyomtatás

A nemzetközi viszonylatban is bővülő felvevőpiacok, valamint az iparágak és márkás termékek gyártóinak egyre magasabb követelményeinek tükrében a csomagolások gyártása a drupa 2020 keretében is az egyik kiemelt témakör. A csomagolás és a címkézés területén megjelent technológiai fejlesztések újabb innovatív megoldásokat kínálnak az egyedi kialakítás és megszemélyesítés területén, emellett pedig nő az okos és az intelligens csomagolás, a csomagolásdesign és a feldolgozás jelentősége, ami átalakítja az egész ágazatot is. Aki sikerrel akarja formálni ezt a versenyt, annak magas szintű szaktudással kell rendelkeznie az új, a drupa 2020 keretében számos kiállítói standon előtérbe kerülő technológiák területén.

A csomagolás témakörének kiemelt jelentőségét 2020-ban is a Touchpoint Packaging szemlélteti. Ezt a drupa 2016 keretében nagy visszhangot kiváltva bemutatkozó fórumot ismét az epda, az Európai Csomagolásdesign Szövetséggel, a márkás termékek és csomagolási tervezők vezető európai szakmai szövetségével szoros együttműködésben dolgozzák ki és rendezik meg.

A fórum a márkákhoz tartozó csomagolások előállításának teljes skáláját bemutatja: az anyagoktól a tervezésen és nyomtatáson át a feldolgozásig és értékesítésig. A folyamatban érintett valamennyi szakma – a márkás termékek gyártói, a csomagolás-tervezők, az anyaggyártók vagy a rangos nyomda- és nyomdai feldolgozó vállalatok – bevonásával a fórum kiemelkedően ötletadó lehet, ahol a jövő fejlesztéseinek meghatározó kérdésfelvetéseihez mutatnak be alternatív megoldási irányokat.

A jövőt számos vonatkozásában érhetjük majd tetten a seregszemlén, mindig előtérbe helyezve az újat, a hagyományokkal szakítót és a meglepőt. Az AMAZING, INSPIRING, EXCITING és UNEXPECTED címszavakkal várják a Best Cases mintabemutatókon a különböző piacokat szolgáló innovatív technológiai alkalmazások és jövőbemutató csomagolási megoldások bemutatásával ötletelésre és párbeszédre a kiállítókat és látogatókat.

A fórum a márkás termékek új iránt nyitott gyártóit, a csomagolás-tervezőket, valamint a csomagolóipari vállalatokat szólítja meg, akik tevékenyen részt vehetnek a Touchpoint Packaging formálásában. A tapasztalt profi szakemberek mellett ugyanúgy várják a fiatal tehetségek részvételét a folyamatban érintett valamennyi szakmából.

A drupa 2020 további kiemelt témái között találjuk többek között a funkcionális nyomtatást, a 3D nyomtatást és az ipari nyomtatást. Ez a három alkalmazási terület jelentős fejlődési potenciállal rendelkezik és ebből következően új felvevőpiacokkal kecsegtet. A csomagolások globális piacán is nagyon fajsúlyosak ezek a technológiák, hiszen az intelligens csomagolásoknak járulékos funkciókat is kölcsönöznek és a különböző nyomtatási technológiáknak köszönhetően változatos hordozó anyagok választását teszik lehetővé. Az ipari nyomtatás területén sok esetben olyan nagyszabású témák nyomják rá bélyegüket a szakmai vitára, mint a „mesterséges intelligencia” és a „robotika”, az új workflow-k alkalmazása a gyártási folyamatban és az „Ipar 4.0 következő nemzedéke”: a közeljövőben ezek egyaránt jelentősen meg fogják változtatni a szakmai és a munkakörnyezetet.

A drupa 2020 – a nyomtatási technológiák elsőszámú seregszemléje – bemutatja a világ nyomdaipari és média ágazatában, valamint a csomagolóiparban használt valamennyi műszaki és technológiai eljárást. Werner Matthias Dornscheidt, a Messe Düsseldorf vásárvállalat ügyvezetésének elnöke biztos abban, hogy „a nemzetközi kiállítók innovációival, valamint a kísérő rendezvények szerteágazó skálájával a drupa 2020 döntő lökést ad az ágazat fejlődésének. A seregszemle inspirálja a piacokat és a vertikálisan szervezett iparágakat, egyúttal pedig kitűnő lehetőséget kínál a kapcsolatépítésre, üzletkötésre és üzleti ötletek begyűjtésére. A drupa az ágazat innovációs képességét helyezi előtérbe, különleges platformot kínál a jövő technológiáinak a kiemelt témákban, egyúttal pedig a kísérő rendezvények sokaságát is nyújtja – többek között a Touchpoints, a drupa cube és a dip keretében – az ismeretek megosztásához és a párbeszédhez. Az ágazat egyetlen más rendezvénye sem bír ilyen széles körű és mélyreható jelentőséggel” – tette hozzá Dornscheidt úr.

 

1. oldal / 13

Hirdetés
Főoldal

Eseménynaptár

június 2017
H K SZ CS P SZ V
29 30 31 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 1 2

Aktuális események

Nincs esemény

Állásbörze

Nincs aktuális állásajánlat.
Ma 2017. június 26., hétfő, János és Pál napja van. Holnap László napja lesz.

On-line felhasználók

Oldalainkat 11 vendég böngészi

Szótár

Céginformációk


Hírlevél feliratkozás







Free Joomla Templates by JoomlaShine.com